Plötsligt händer det!

Tassetass

Trådstartare
Många gånger när jag var kraftigt överviktig önskade jag att det skulle visa sig att plaggen jag provade var felmärkta, att jag egentligen inte var så stor som jag faktiskt var. Det hände förstås aldrig.

I vintras köpte jag ett par jeans i samma modell som ett par jag redan har men i en storlek mindre. Förhoppningen var att när jag blivit av med några av sjukdomskilona jag drog på mig i vintras så skulle de sitta perfekt.

Nu är jag av med några av dessa kilon och jag känner på andra byxor att jag är mindre. De nya jeansen gick dock inte på en centimeter längre när jag provade dem häromdagen jämfört med i vintras. Jämförde midjan med de jag redan har och det skiljde ju för fan bara 2-3 centimeter, VARFÖR går de inte på!?

Så kollade jag lite noggrannare på märkningen. På lappen som sitter liksom runt linningen står det att det ska vara "Straight leg" och "Waist normal". Men inuti byxorna står det "Slim"? Hmm... Jämförde med de jag redan har och på lappen inuti dem står det "Straight". Jämförde benvidden mellan de två paren och DÅ blev det skillnad! Inte undra på att jag inte kommer i dem, jag har nog aldrig kommit i ett par "Slim"-jeans oavsett storlek om det inte är 50% stretch. :angel: Jag har inte riktigt benen för den typen av jeans, om man säger så.

Miraklet kom förvisso 36 kg för sent, men till slut hände det; jag kom inte i ett par byxor för de var tammefan felmärkta. :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Och jag önskar innerligt att de hade rätt men så är tyvärr inte fallet... :( Hur orkar man kämpa mot en så stor och fullständigt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
13 054
Senast: Nethril
·
Utrustning Köpte mitt första par Pikeur ridbyxor idag - ett par vita att ha på tävling :love: Tror modellen heter Lugana eller någonting i den...
2
Svar
22
· Visningar
9 121
Senast: Salinero
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
45 985
Senast: Efwa
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 609
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp