Plötslig klåda

AnnaKarinA

Trådstartare
Min lilla amstaffprins Hugo, 4 år, började klia sig idag. Kanske två gånger i timmen, ofta på samma ställe, men ibland på andra ställen.
Ser ingenting på honom, han har inte fått ny mat eller något sådant.... ideér?

Sv: Plötslig klåda

Har du satt på ngt fästingmede nyligen? Nytt godis/mat/ben som han aldrig ätit förr eller i den mängden?

Vart på kroppen kliar han sig mest? Ljumsken, ryggsidorna, halsen?

Badat på sistone, kan det vara fukteksem på uppgång? Hur ser huden ut där han kliar, röd och irriterad?

Det finns ohyra som är svår att se med blotta ögat och det kan vara en god idé att ta vovve till en veterinär för ett skrapprov om du inte kommer på någon rimlig orsak.

Svarar alla:
Han har fästinghalsband, men det har han haft i två månder nu....
Ingen ny mat, godis, eller nåt sånt...

Badat har han inte på de tre senaste veckorna. Huden ser inte konstig ut alls där han kliat, inte röd, sårig eller så.

Det verkar som om det kliar över hela kroppen, och det går inte att klappa honom utan att han vill att man ska klia.
Ljumskarna verkar det klia lite extra på...

Ja, får kolla med vet, känns så. :)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 878
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
669
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 914
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 602
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka