Plönninge 13-14 sept.

Nelle

Trådstartare
Nu startar jag en egen tråd om championatet/breeders.
Vilka är egentligen färdigkvalade för finalerna och vilka kommer starta? Vilka bukefalister kan man tänkas stöta på under helgen?
Hur går träningen och hur tror ni det kommer gå?

Den 4-åring jag ridit sedan förra hösten är såld men jag kommer starta finalen på honom i alla fall. Han är efter Chess-Anart. Tyvärr kunde vi haft lite mera tid för förberedelser men affären drog ut på tiden och det var inget som var säkert åt något håll och därmed gjordes ingen riktigt satsning/matchning mot championatet.
Nu tar jag dock med mig honom ner till skåne där jag hoppas kunna få lite "sista hjälpen" av EW eftersom jag kommer stå hos dem. Jag väntar mig inga under. Genomför han finalen på ett bra sätt så är jag nöjd :)

Så, släng in er och era hästar här! Gärna med bild!

/Nelle, som tycker det är dags att lufta championatstankarna :banana:

Sv: Plönninge 13-14 sept.

Jag kommer vara på plats för att se om vi kan få ihop några resultat. :idea:
Ska stötta Bibbi. Plönninge sköter själv det mesta. :D

Ryktet säger att Max kommer dit för att säkra att serveringen går ihop ekonomiskt:devil:

ja går ju numera på plönninge och kommer vara där som funktionär hela helgen :D kommer även smyga dit med lillan (ponnyn) nån gång och visa henne hur dom stora duktiga hästarna gör, dom hoppar över hindren, inte stannar framför dom! :eek: kan man göra så undrar nog hon! :grin:

iaf, smygkikade lite på banan igår, tycker personligen hindren ser hemska ut, iaf i * klassen men annars är banan fiin tycker jag, hoppas dom lämnar nåra hinder som vi får träna på :angel:

Tycker det ska bli jätteroligt att se breeders live och faktiskt få hjälpa till och kanske tom träffa lite roligt folk :D:bump:

Jag och Cassius Pooh e: Cortus - Baffin xx rider bland 6-åringarna, ska bli så himla kul och spännande. Jag hoppas bara att det inte regnar bort som under föregående år.

Tjoho! Er ser jag fram emot att se! Nästan lika mycket som jag ser fram emot att rida själv :D
Jag stod och hejade för fullt på er i Bunge men hittade er inte sen när jag letade, tyvärr var jag tvungen att åka tillbaka till jobbet ganska snart så jag hann inte leta så grundligt...
Syns på Plönning!

Och lilla Betti kommer också till 6-års:bump:

Även hon är en brun Cortus... sen är det Krius xx - Labrador och vi hoppas verkligen att det inte regnar bort för det tillåter inte min plånbok :D för i Harplinge har vi både gratis stall och boende

vi hoppas verkligen att det inte regnar bort för det tillåter inte min plånbok :D för i Harplinge har vi både gratis stall och boende

Samma här... Inget regn för vi har gartis uppstallning och boende strax utanför Falkenberg...

Kul att ses igen! Jag hejade friskt även på den vite springaren uppe i Bunge ;)

Nelle;11216838 Kul att ses igen! Jag hejade friskt även på den vite springaren uppe i Bunge ;)[/QUOTE skrev:
Den vite springaren som återigen ser ut att få en karriär som banhoppningshäst istället :angel:. I helgen var han 6:a och dubbelnolla i nationell 1.30

Hoppa går bra men dressyr utomhus är :eek::eek::eek:

Kommer du inte med den andra 6-åringen oxå ?

Eller skall P**a rida den i alla fall (tyckte mig se att den gått Keneva med henne??)

:idea: Din trogna fotograf-wannabe/chaufför/stallskötare m.m. har nu bokat biljetten från ön för att komma till Plönninge.

Tjoho! Er ser jag fram emot att se! Nästan lika mycket som jag ser fram emot att rida själv :D
Jag stod och hejade för fullt på er i Bunge men hittade er inte sen när jag letade, tyvärr var jag tvungen att åka tillbaka till jobbet ganska snart så jag hann inte leta så grundligt...
Syns på Plönning!

Ja, Charlie hade redan fått rapport när jag skickade till henne. Jag hoppas att formen håller i sig, i Mantorp va han dock tokig på framridningen så vi får se om jag sitter kvar i Plönninge. Längtar...
Så himla kul också att du får rida, ska heja och hålla mina tummar så hårt jag kan :laugh:

Den vite springaren som återigen ser ut att få en karriär som banhoppningshäst istället :angel:. I helgen var han 6:a och dubbelnolla i nationell 1.30

Hoppa går bra men dressyr utomhus är :eek::eek::eek:

Fanns det ingen anledning till att han blev banhoppningshäst första gången då :confused:

Fanns det ingen anledning till att han blev banhoppningshäst första gången då :confused:

Jodå, både det och ekonomiska (en ung lovande banhoppningshäst kostar ju liiite..)

Vi tog en chansning att han sex år äldre skulle ha lugnat ner sig lite

Anmälda hästar har kommit upp på swedehorse hemsida!

Någon som "saknar" någon häst?

Vi var ute på terrängbanan igår och jösses vad pigg den lille mannen var :o Första sprången fick hoppas med rejält mantag! Sedan lugnade han ner sig och hoppade riktigt fint!

Vad trevligt att ni påmminner mig om vad jag ska titta på den helgen :D

En fråga, vart ligger Plönninges terrängbana?

Jag var inte alls där o red kvalitén med ponnyerna i lördags :o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

• Ardas stuteri
  • Funikulit
  • Ersättning till Cellona?

Omröstningar