Plåt till boxarna

Empalie

Trådstartare
Hej hopp!
Vi ska renovera stallet i sommar och nu har jag en fråga. I en av boxarna är det träpanel ända från golvet upp till taket, i de andra boxarna är det stenvägg ca 60 cm upp.
Jag skulle vilja skydda träet genom att sätta ngn slags plåt där(som också blir lättare att renöra från t ex bajsfläckar)
Förlsag på plåt och vad kan det kosta, ena vägen är 5m och andra 4m. Ca 60-70 cm hög.
Tacksam för svar!

Sv: Plåt till boxarna

Riktigt vilken typ av plåt som passar vet jag inte. Men jag vet att den måste vara av bra kvalitet och ganska tjock. Så att det inte finns risk för att hästarna skadar sig på den eller gör hål med sko i den.
Sådan plåt är idag dyr p g a de stigande metallpriserna. Så om man inte vill riskera att behöva byta den ofta är nog det bästa och dyraste alternativet ganska tjock rostfriplåt. Om man ens kan få tag i den.

Sv: Plåt till boxarna

Det finns inget annat man kan sätta istället då?
vad kan det vara för pris, alltså ungefär?

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 346
Senast: Ajda
·
Anläggning Nu har vi äntligen hittat vårt hus med tillhörande ladugård som nu ska byggas om till stall :banana: Det är inte stort, inte lyxigt men...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 633
Senast: majha
·
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 781
Senast: höstmåne
·
Anläggning Min tur att lägga upp ritningar och ställa tusen frågor :D Det är fritt fram att förkasta eller komma med andra förslag om precis allt...
Svar
7
· Visningar
3 150
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama