Plastrong??

NinaP

Trådstartare
Osäker på vilket forum detta ska ligga, men jag testar här...
Har sökt och sökt på gamla trådar, men hittar ingen som hjälper mig..

Så nu behöver jag hjälp!
Har tävlat dressyr i några år nu, men aldrig ägt en plastrong:o :eek:
Så nu har jag tagit mig i kragen och köpt en med tillhörande plastrongnål;)

Så nu till den stora frågan, Hur ska den sitta?
Ser ut ungefär såhär, fast av ett annat märke, men med samma kardborreknäppning.
Plastrong
Ska man typ "knyta" på något sätt? Eller ska man "bara" lägga dem i kors?
Tacksam för svar:bow:

Sv: Plastrong??

Jag brukar lägga den i kors och "fluffa" upp den. :D

Men egentligen ska den ju knytas på något vänster... ;)

Det var ju knepigt värre ju.....;)
Kommer till punkt 3, sen tar det stopp....fattar inte hur man knyter på punkt 4:confused:

Men asså man får fixa till den själv !!! Garv*:d Dom är inte platta annars lägg den ikors sedan en nål !!

Galax skrev:
undrar jag med,vart finns det snygga plastronger?:confused:

ex. hööks !! Man får fixa till dom själv dom kommer inte i kartong ihopknuten mm. ps. extra snyggt med nåål !!

haha, jag är sämst på att förstå beskrivningar..:o :rofl:

Efter att jag har "slängt den över axeln", ska jag då trä "A" tillbaka genom den knut som bildats runt A när jag gjorde steg 1-3?

Haha då kanske jag ska prova att knyta "på riktigt" nästa gång, har letat efter en instruktion förut men gav upp och gör på mitt eget vis:p

phu. var ju tvungen att prova:smirk: vad svårt det var, men jag lyckades!:banana: :banana:

NinaP skrev:
haha, jag är sämst på att förstå beskrivningar..:o :rofl:

Efter att jag har "slängt den över axeln", ska jag då trä "A" tillbaka genom den knut som bildats runt A när jag gjorde steg 1-3?

Du trar A igenom vikningen som uppstar nar du viker B uppat axeln. En till knut alltsa. Sen viker du bara A over B och nalar fast.

Det ar lattare att forsta beskrivningen/ritningen om du skriver ut den och har den uppochned framfor dig nar du ovar pa att knyta, pa det viset "stammer det" med hur du ser det (du ser ju inte din hals rakt framifran...:smirk: ).

Kampa pa! Man lar sig det efter ett tag! Jag har blivit sa van vid det att jag behover inte en spegel forens det ar dags att "fluffa till" knutarna och nala fast.

Och det ar definitivt snyggare med korrekt knuten plastrong jamfort med platt, fardigknuten med kardborreband!:devil:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 924
Senast: Blyger
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 211
Senast: JennyLz
·
Ridning Finns det fler återfallsryttare här som efter paus önskar ta upp/har tagit upp ridningen igen på "äldre dar"? Jag red mycket tills jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 313
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 669
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025