Plantera om kaktus

De i Västerbotten som vill ha sådana kan kontakta mig - har MASSOR med "barn" på mina.
Sjöborrekaktus heter den jag har iaf, blommorna är gula längst in, sedan vita och så rosa längst ut i kanterna.
Doftar himmelskt, men bara i ett dygn.
Som mest hade jag nog sex blommor samtidigt! :)
Vart i Västerbotten? Har plats för en liten bebis jag med.

De går ju alldeles utmärkt att skicka också, så det var väl lite klantigt formulerat, men jag rör mig mellan Umeå och Skellefteå med jämna mellanrum. :)
Jag bor strax utanför Skellefteå, åt Umeå hållet. Om du passerar får du gärna lämna en, jag kan bjuda på fika ;) annars får du såklart skicka om du hellre vill det.

Jag bor strax utanför Skellefteå, åt Umeå hållet. Om du passerar får du gärna lämna en, jag kan bjuda på fika ;) annars får du såklart skicka om du hellre vill det.

Åker buss idag, men det ska nog gå att lösa en annan gång eller så skickar du din adress. :)

Jag har fått kaktusbäbisar idag :D minnet är ju som en guldfisk, funderade vad tusan jag har köpt som jag glömt av haha :o Tack @Keb71! ! PMa vad och vart jag ska föra över pengar för frakten :)

Jösses, kan kaktus blomma? :rofl: var tvungen att googla och visst borde man kunna få liv i sambons stackars misshandlade kaktusar. Får ge dem lite omplantering och kärlek någon dag. Kan det räcka med knivhandskar för att hantera dem? De är inte kanylsäkra men funkar fint på hallonbuskar.

Jösses, kan kaktus blomma? :rofl: var tvungen att googla och visst borde man kunna få liv i sambons stackars misshandlade kaktusar. Får ge dem lite omplantering och kärlek någon dag. Kan det räcka med knivhandskar för att hantera dem? De är inte kanylsäkra men funkar fint på hallonbuskar.
Klart kaktusar blommar. Ofta rent fantastiskt!

Ge dem inte för fet jord bara.:idea:

Liknande trådar

Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 815
Senast: Bapelsin
·
Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 415
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 881
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar