Plank vid tomtgräns

Amha

Trådstartare
Om ni var och tittade på kedjehus, skulle ni tycka att det var positivt eller negativt med ett plank av modell spaljé ca 3-4 meter ut i tomten mot grannen? Skulle det påverka värdet på huset för er? Hur mycket skulle värdet i så fall påverkas?

Om ni var och tittade på kedjehus, skulle ni tycka att det var positivt eller negativt med ett plank av modell spaljé ca 3-4 meter ut i tomten mot grannen? Skulle det påverka värdet på huset för er? Hur mycket skulle värdet i så fall påverkas?
Vet inte om jag är svagbegåvad, men jag fattar inte hur du menar?

Vaddå ut i tomten?

@tanten Jag tolkar det som att planket löper från fasad och sen 3-4 meter ut längs fastighetsgränsen.

Som svar på frågan. Ja jag skulle tycka det var positivt. Förutsatt att planket är snyggt och verkligen står i fastighetsgräns. Jag tolkar "spalje" som att man ser igenom det?

Nej, det skulle inte påverka mitt beslut om jag skulle köpa huset eller inte, och det skulle inte heller påverka mitt bud. Jag tänker att iaf att för min del är det så mycket annat som är viktigare att lägga fokus på när jag köper hus.

@tanten Jag tolkar det som att planket löper från fasad och sen 3-4 meter ut längs fastighetsgränsen.

Som svar på frågan. Ja jag skulle tycka det var positivt. Förutsatt att planket är snyggt och verkligen står i fastighetsgräns. Jag tolkar "spalje" som att man ser igenom det?
Helt rätt. Det är vid tomtgränsen precis men bara en bit.

Ser igenom det.. Mja, en del av det ser man igenom men inte särskilt mycket. Hela baktanken är ju insynsskydd.

Nej, det skulle inte påverka mitt beslut om jag skulle köpa huset eller inte, och det skulle inte heller påverka mitt bud. Jag tänker att iaf att för min del är det så mycket annat som är viktigare att lägga fokus på när jag köper hus.
Om du inte skulle kunna påverka om den tas ner eller inte, skulle det fortfarande vara saksamma?

Jag tänker att man är lite dum om man låter en så liten sak påverka ens beslut. Jag blir alltid förvånad då jag hör om folk som väljer hus enligt tapet... Fast det är ju jag det.

Det kan det absolut vara, ville bara se om det skulle påverka ditt val om du inte hade friheten att välja själv :p
Haha... ja, jag fattade inte riktigt =) Men det är ju svårt att säga när man inte riktigt vet hur det ser ut i övrigt. Men såhär då: Om det var ett litet utbud på hus i området, och allt annat passade mig hade jag nog INTE hängt upp mig på ett plank. Typ. Beror ju lite på hur stor tomten är i övrigt också.

Jag tänker att man är lite dum om man låter en så liten sak påverka ens beslut. Jag blir alltid förvånad då jag hör om folk som väljer hus enligt tapet... Fast det är ju jag det.
Haha, mötte ett antal såna på visningarna vi var :p lite stressande när man ville ha huset men inte betala överpris ;)

Jag personligen tycker inte det egentligen är något att bli hysterisk över om det är bra gjort och man kanske får möjlighet till odling runt det men jag är inte andra :p

Helt rätt. Det är vid tomtgränsen precis men bara en bit.

Ser igenom det.. Mja, en del av det ser man igenom men inte särskilt mycket. Hela baktanken är ju insynsskydd.

Ok. Spalje för mig är ett typ rutnät av brädor som man ser igenom. Men då förstår jag vad du menar!

För att utveckla mitt svar. Jag skulle se det som positivt att det fanns insynsskydd mot grannen. Mycket hellre att det finns ett plank mot grannen som jag inte får ta ner än att det inte finns insynsskydd mot grannen och jag inte får sätta upp något! (Vilket inte är helt självklart att man får men det tänker nog få på..)

Däremot skulle plankets vara eller icke vara påverka mitt beslut att köpa huset. I sammanhanget är det en petitess och inte heller något som jag direkt tycker höjer eller sänker värdet på huset.

Men nyfiken på anledningen till frågan blir man :p

@Breaktown försöker hålla undan anledningen till tråden. Går mot strömmen ;)

Men tack för svar, just här verkar det vara övervägande positivt i alla fall och det är trevligt att läsa :)

Skulle se det som ett plus, men det skulle inte påverka om jag var intresserad eller ej. Inte heller skulle det påverka mitt bud; det är en så pass enkel sak att fixa själv.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
Hemmet Vårt hus är litet - VÄLDIGT litet. För det mesta är jag fullt nöjd. Mindre utrymme att städa :D ! Men drömmen har väckts om att lägga...
2
Svar
21
· Visningar
1 731
Senast: bettysmatte
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 808
Senast: LadySara
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka