Macken22
Trådstartare
Jag tänkte start med min häst i slutet av sommaren. Eftersom han hos förra ägaren har stått i ett år (han är 8 år och han aldrig tävlat) så tänkte jag nu bygga upp flåstet tills det 7 aug, då tänkte jag att vi skulle gå en prova på i rimbo.
Men nu skulle jag vilja ha hjälp av er att planera resten av säsongen, jag vill ju att han ska hålla länge!
Så nu har jag tänkt ut 3 olika planer för hösten, så nu vill jag ha hjälp med vilket som är bäst eller mest realistiskt!
Nr 1) 7 aug pp i Rimbo och sedan pp 3 okt på gotland (om vi har råd att åka över)
Nr 2) 7 aug pp i rimbo, +
en clear round (vi måste klara en...) antingen 19/9 i askersund, eller den på öland eller om vi ska vänta tills 2-3 okt och välja halland eller gotland.
Nr 3) 7 aug pp i rimbo,
+en lear round antingen 19/9 i askersund, eller den på öland
och sedan även antingen clear round eller tävling 2-3 okt och välja halland eller gotland.
jag antar att alternativ 3 bara finns i mina drömmar
Hur skulle ni ha gjort med en grön häst och en grön ryttare???
eller hinner vi få upp kondisen lite tidigare så att vi kan prova en PP innan? Jag vill gärna göra det för att testa honom. Eller ska man satsa på en clear round redan i rimbo och sedan en tävling ifall vi blir godkända????
Han har ridits i ca 2 veckor nu.
Men nu skulle jag vilja ha hjälp av er att planera resten av säsongen, jag vill ju att han ska hålla länge!
Så nu har jag tänkt ut 3 olika planer för hösten, så nu vill jag ha hjälp med vilket som är bäst eller mest realistiskt!
Nr 1) 7 aug pp i Rimbo och sedan pp 3 okt på gotland (om vi har råd att åka över)
Nr 2) 7 aug pp i rimbo, +
en clear round (vi måste klara en...) antingen 19/9 i askersund, eller den på öland eller om vi ska vänta tills 2-3 okt och välja halland eller gotland.
Nr 3) 7 aug pp i rimbo,
+en lear round antingen 19/9 i askersund, eller den på öland
och sedan även antingen clear round eller tävling 2-3 okt och välja halland eller gotland.
jag antar att alternativ 3 bara finns i mina drömmar
Hur skulle ni ha gjort med en grön häst och en grön ryttare???
eller hinner vi få upp kondisen lite tidigare så att vi kan prova en PP innan? Jag vill gärna göra det för att testa honom. Eller ska man satsa på en clear round redan i rimbo och sedan en tävling ifall vi blir godkända????
Han har ridits i ca 2 veckor nu.