Planering av eran tävlingstermin

_Peplis_

Trådstartare
hur lång framförhållning har ni? Planerar ni för hela året på en gång(som naturligtvis kan ändras,men på ett ungefär..) eller tar ni det lite som det kommer?

Vad har ni planerat in för tävlingar?

Jag planerar ofta ungefär 2 månader framåt åt gången. Med min 11 åriga ponny ska jag hoppa ganska mycket så hon hålls igång.

Min planering:
Juli
7 Latorp LD-LC
14 Latorp LD-LC
16 Örsta LC-LB
21 Latorp LC-LC
28 (Ev FT kurs istället, Om det LC-LB 31 Juli istället)
7-8 Kungsör LC-LB / LC-LB

Om jag hunnit tagit FT kortet ska jag ev åka på huntingtävlingen i Mantorp 4 el/och 5 Augusti!

Jag har ingen egen häst utan tävlar en av lektionshästarna på min ridskola. Vi får dock endast tävla en tävling per månad så jag planerar inte så himla mkt då. Tittar efter en tävling som låter bra och inte ligger allt för långt bort och hoppas på att pappa kan köra. Sen måste jag även höra med ridskolan om det är ok.
Tror att det bara blir en tävling till i år, lite tråkigt men men...

Jag planerar ungefär ett 3-4 månader innan tävlingen, det beror helt på hur hon känns i form m.m.m

Jag har just nu bara planerat in några små hopptävlingar på LC nivå.

Brukar planera hela året, lite suddigt.
Sen för knappt ett halvår framåt, mer klart, men det ändrar sig alltid.

Planerar en termin i taget sen ändras det ju såklart. Alltså nu planerar jag fram till vintern å i vinter fram till sommaren

Jag tittar på vilka tävlingar som erbjuds en hel termin framåt men planerar bara ca. 3 månader. Har hittills planerat fram till början av oktober.

Har inte planerat än, men har tittat vad som erbjuds och kollat ut några alternativ. Är ju fortfarande osäker på om jag vill hoppa Div 2 i höst, men då får jag ju en tävlingstermin mer upplagd för mej "automatiskt".

jag KAN inte planera långt i förväg :(.
det får jag vänta med tills jag har eget körkort (2-3 år kvar).

min låtsaspappa (mamma vågar inte riktigt köra transport så långt än), är ingen sådan som kan enbart rätta sig efter mig och mina tävlingar på helgerna direkt,
speciellt på sommaren då han jobbar hipp som happ typ 20 timmar om dygnet, åker iväg och jobbar i andra städer mm. (målar parkeringsrutor ;)).

så det går helt enkelt inte. jag får rätta mig efter hans jobb, och kan bara åka på de tävlingar som passar :(.
vilket gör att jag måste anmäla mig i förväg och vet kanske inte om jag får åka förräns några dagar innan *drygt*, och får ivärsta fall avanmäla mig.
men så är det enbart nu på de stressigaste jobbperioderna.

men det är bra så länge det regnar för då kan han inte måla :devil:.

jag skulle jättegärna åka varje helg om jag fick, och kunna säga att "då, då ska jag dit och dit, och sedan helgen efter dit och dit" :cry:

Planerar terminsvis.
Tävlar lektionsponny och får åka på 3-4 tävlingar varje trmin. Blir väl 1 i månaden ungefär.

Jag vill väldigt gärna åka till Gagnef på regionalt ponny meeting (kommer inte ihåg när det är). Surahammar och Eskilstunaorten ligger också i planeringen. Men jag måste höra med regeringen först. ;)

Jag planerar vilka klasser jag vill att hätarna ska uppnå den kommande säsongen. Dock har jag inte planerat in själva tävlingarna än. Jag brukar börja med en lägre klass än de brukar hoppa för att sedan gå uppåt...

Jag planerar inte alls typ, eftersom jag inte tävlar mer än på klubbtävlingar :p
Sätter mer upp mål
Nu tex är det att komma runt en 70 cm bana med d-ponny (vägrat ut en gång)
Och kommar runt 30, 40 eller 50 med min :D

Jag brukar planrea hela året på en gång, fast det brukar inte hålla så bra. Nu har jag planerat fram till Oktober

7/8 Luleå RF Reg. (LD,LC)
21-22/8 Bodens RK Reg. (LC,LB,LC) NorrlandsMästerskap - Fast det ska jag inte hoppa (LA,LA,MSV)
4-5/9 Vännäs RF Reg. (?) el. 4/9 Luleå RK Lok. (LB:1)
17-19/9 Kiruna RK Lok/Reg (? Ska iaf hoppa lagklassen)
23-24/10 Umeå RF Reg. (?) el. 24/10 Bodens RK Lok. (?)
+ Klubbtävlingar och kanske nån till tävling beroende på hur hon går. Vi har ju inte direkt så mkt att välja mellan här uppe.

Jag planerar in min tävlingssäsong för hela året. Sen går det kanske inte alltid att följa till punkt och pricka.
Till hösten gäller tre tävlingar. Alla i Luleå med några veckors mellanrum. En lokal och två regionala.
Sen kommer vi att ha några klubbtävlingar hemma, men där är inte datumen spikade än.

jag brukar lägga upp en ungefärlig termin för hela året som sedan ändras lite då det tillkommer lite tävlingar, beroende på tidigare resultat och hur klasserna sedan är när propparna utkommer.

I år la jag bara upp en termin som gick fram till sista omgången i elit/div1 p.g.a. osäkerhet om jag skulle behålla ponnyn mycket längre. Därefter planerades tävlingarna eftersom. Vilket var bra med tanke på en stor svacka vi hade då och vi fick gå ner i klasserna något.

Men nu ska hösten planeras. Vet inte hur terminen ser ut ännu, men kan ju återkomma med det sen när jag vet.

Liknande trådar

Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
4 599
Senast: Anna
·
Tjatter Vill gnälla. Tog mig en cykeltur på grusvägen. Vägen är bred nog för två bilar utan problem och med lite planering kan en även möta...
Svar
3
· Visningar
444
Senast: Luff
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
760
Senast: MiaMia
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 042
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar