Planerade tävlingar till våren?

M

Martina_85

Vilka tävlingar har ni planerat in till våren. Har precis kommit igång med min buse och skulle vilja ha lite tips på bra tävlingar i stockholmsområdet i vår? Tänkte börja på 1m och sedan gå vidare uppåt i klasserna. Han är väldigt orutinerad så lagon stora tävlingar :)

Sv: Planerade tävlingar till våren?

min debut är iaf i mitten/slutet av februari. Det är hemma på klubben lokal/regional och det är första tävlingen sen pålles operation.
Mjukstartar med 0,90 och eventuellt 1,00 också. Ska bli kul att få tävla på bebishöjder igen :) *fegis*

Jo, det är det jag har tänkt också. Min häst är väldigt orutinerad....så vi kommer ta det som det kommer. Går det bra fortsätter vi. Han har kapacitet.....men mycket egen vilja :crazy:

Jo, det är det jag har tänkt också. Min häst är väldigt orutinerad....så vi kommer ta det som det kommer. Går det bra fortsätter vi. Han har kapacitet.....men mycket egen vilja :crazy:
Var ska du tävla?

Min plan är att komma igång med tävlandet igen över huvud taget. Har varit ifrån tävlingsbanorna i två år efter att övergången till häst inte gick som planerat, har varit jobbiga två år där mitt halvblod slutligen fick avlivas i augusti...:(
men, vet att det var det bästa, nu har hon vingar och svävar fram utan minsta ont! en lättnad med sog i hjärtat..

Men efter nyår så är det dags att tävla igen
målen har jag inte riktigt färdiga än men L:a med placering är iaf önskvärt! ;):)

Tack...ska göra det direkt

MariaAhmira skrev:
Min plan är att komma igång med tävlandet igen över huvud taget. Har varit ifrån tävlingsbanorna i två år efter att övergången till häst inte gick som planerat, har varit jobbiga två år där mitt halvblod slutligen fick avlivas i augusti...:(
men, vet att det var det bästa, nu har hon vingar och svävar fram utan minsta ont! en lättnad med sog i hjärtat..

Men efter nyår så är det dags att tävla igen
målen har jag inte riktigt färdiga än men L:a med placering är iaf önskvärt! ;):)

Ush....jag vet hur det är...fick ta bort min underbara valack i våras...han hade "kissing spines"....nu svävar dom tillsammans där uppe :) Har inte själv tävlat på väldigt länge.....och brar några få gånger...men har tänkt komma igång igen.

Martina_85 skrev:
Ush....jag vet hur det är...fick ta bort min underbara valack i våras...han hade "kissing spines"....nu svävar dom tillsammans där uppe :) Har inte själv tävlat på väldigt länge.....och brar några få gånger...men har tänkt komma igång igen.

Då vet du verkligen hur det är! För mitt halvblod hade oxå kissing spine!
detta bidrog till belastning på frambenen som i sin tur gav inflamationer i knä- och kotleder.
saknar henne....*snyft*

----------------------------------------------------------------------------------------
Jag saknar verkligen tävlandet, spänningen, "showen", och känslan av att vinna, speciellt!;)

MariaAhmira skrev:
Då vet du verkligen hur det är! För mitt halvblod hade oxå kissing spine!
detta bidrog till belastning på frambenen som i sin tur gav inflamationer i knä- och kotleder.
saknar henne....*snyft*

----------------------------------------------------------------------------------------
Jag saknar verkligen tävlandet, spänningen, "showen", och känslan av att vinna, speciellt!;)

Saknar min lille älskling också...glömmer honom aldrig!
Det är bara att börja om från början nu. Har du ny häst?

ja jag har en ny nu, inte för att den någonsin skulle kunna ersätta halvblodet...

men det är jättekul med den nya!!:)

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 110
Senast: zarmino
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 304
Senast: Gunnar
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka