Planer på ny kisse, övertalningshjälp önskas!

Zody

Trådstartare
Nytt projekt påbörjat med kodnamn: Övertala sambon :D

Jag har länge vridit och vändigt på det, men kommit fram till att en kisse till, som sällskap till Xindra nog är nödvändigt. Sambon förstår inte riktigt mina tankegånger, då jag påstår att det kommer bli lugnare för oss - vi kommer slippa ha en busig kattunge som attackerar våra bara fötter 5 på morgonen. Med sällskap kommer hon förmodligen lugna ner sig och sysselsätta sig med vännen istället. Det är vad jag tror! :)

Kan inte ni kära bukefalister komma med massa solskenshistorier som jag kan visa sambon? :angel: Jag personligen vet ju att två katter allt som oftast trivs bättre än en ensam, men sambon har aldrig haft katt tidigare - så hur får jag över honom på min sida? ;)
Har redan hittat ett par fina kissar i ungefär hennes ålder på katthemmet här i stan, och självklart vill jag hjälpa någon - så hjälp mig övertala sambon! :bump:

Sv: Planer på ny kisse, övertalningshjälp önskas!

Ingen som kan komma på smarta saker att säga så jag lyckas övertala honom? :bump:

när jag ville ha katt tog jag hem en utan att sambon visste om det. fungerade jättebra eftersom han förälskade sig i det lilla livet direkt!

önskar att jag skulle kunna göra så - men det blir nog svårt :D Visserligen blir han kär i kissar på två röda, men det känns inte allt för snällt att göra så, vi borde nog vara överrens iaf :)

Miss_Victim skrev:
önskar att jag skulle kunna göra så - men det blir nog svårt :D Visserligen blir han kär i kissar på två röda, men det känns inte allt för snällt att göra så, vi borde nog vara överrens iaf :)

jo, det kan ju vara ganska bra! fast i vårt fall var det lite speciellt, vi skulle köpa katt det hade vi bestämt. men att vi skulle vänta nån månad det hörde jag nog inte. :angel: Iallafall då hade vi katten i lägenheten i ca två månader sen flyttade vi till en gård och där var katten till väldigt stor hjälp!

vi har ju inte bestämt något, han tycker det räcker bra med xindra och fattar inte att det är för hennes skull jag vill skaffa en till :D Killar är tröga

Det gäller att bara höra det man vill höra :angel:

Jag har två katter. dock är de syskon. Men de älskar varandra otroligt mycket och sysselsätter varanndra hela tiden. Fast iof. så jagade båda två fötter 5 på morgonen i alla fall :angel:

haha, tror man får stå ut med det - det hör ju till kattungetiden :D
Jag kommer ju börja plugga heltid nu i vår och sambon jobbar ju så därför känns det som att sällskap vore bra - då slipper vi få dåligt samvete om vi någon dag blir lite sena. :)

Projektet påbörjas nu 21.15 när han kommer hem - jag ska laga hans favoritmat och titta med hundögon, då brukar jag få som jag vill :rofl:

Jag hade aldrig pallat att ha en aktiv ungkatt som ensamkatt, tycker det är jobbigt nog trots att hon har leksällskap. Även min gamle har levt upp och är ännu mysigare, keligare, lekfullare och tryggare än han varit tidigare. För mig finns inte alternativet att ha en ensam katt igen, trots att jag tyckte han hade det bra när ha var ensam också.

Kärlek :love:

Nu har jag försökt, och det gick käpprätt åt h*lvete. :cry: Sambon är totalt anti en ny kisse, han vägrar fatta att det är Xindras bästa jag tänker på. Försöker få honom att fatta att hon skulle lugna ner sig gentemot oss, men inte då - det tror han inte på. Två betyder dubbelt så mkt bus på husse i hans ögon.
Han vill INTE ha en till - så jag får med andra ord anpassa mig efter honom, som vanligt :crazy: Förr eller senare kommer ju Xindra få en kompis, men jag misstänker att det blir när jag bor ensam :smirk:

gah, vilken mysig bild! :love:
Vill ju att min lilla dam också ska få mysa sådär, och känner att ju fortare hon får en kompis ju bättre är det - då kan de växa upp tillsammans och leva ett helt liv tillsammans.
Dumma sambo!

Ja, det är verkligen under de aktiva ungkattsåren som behovet av kompis känns störst. Tala om för din sambo att det faktiskt är så att de visserligen kan trissa upp varandra och jaga runt, men de blir mycket mer lätthanterliga (eller lätta att ha i möblerade rum...) om de har en kompis att leka med. Jag tänker inte sälja mina kattungar till hem där de kommer få vara ensamma, eftersom jag har sett många aktiva katter slå över och bli stressade eller agressiva av att inte få utlopp för sin energi. Katter behöver också aktiveras!

(Min sambon gnällde inte om att skaffa katt nr 2, men tre får jag nog inte ha än på många år...)

Jag har försökt förklara för honom, men han vägrar lyssna. Han vill inte ha en till säger han - och då är det så. Känns väldigt trist att vi aldrig kan kompromissa om någonting alls, han bestämmer sig och då är det hans race som gäller oavsett vad. :/

Som det är idag så har hon ju massor med energi, trots att jag sysselsätter henne ordentligt varje dag med massor av olika lekar. Trots det finns ju massor med energi kvar som går åt till att attackera våra olika extrimiteter, vilket inte alls känns så himla bra. :crazy: Det är ju den energin som kommer förbrukas om hon har en kompis att bråka med istället, men det vägrar sambon förstå. :(

Usch, nu blev den här kvällen minst sagt deppig. Lika bra att gå och sova och hoppas på att jag för en gång skull kan ha lite tur ;)

Dumma dumma dumma sambon! (jag kom bara inte på nåt intelligentare att säga ikväll....) :smirk:

:rofl:
Tack för att du fått mig att skratta iaf! :D Just nu känns det verkligen så - han är så dum som inte fattar. :smirk:

Jag fick inte sova en hel natt utan att bli störd utav Oliver när han var själv, efter att Alfons flyttade in så får jag sova mera ifred.

Jag var visserligen tvungen att göra mig av med sambon innan Alfons flyttade in :crazy:, men det var å andra sidan det bästa jag kunde göra för mig själv just då :cool:.

2 stycken jagar varandra och slåss, mina anfaller inget i sängen, vattensprutan hänger på sänggaveln och den är läskig :D

Fick inte adoptera mina katter om jag inte tog två stycken.

Vi pratade mer om det igår kväll, och han är inte helt omöjlig i alla fall :love:
Han har ju aldrig haft katt tidigare, så han vill vänja sig vid att ha en först och främst. En liten till kommer det bli, men troligtvis om ett par månader när han känner att han vant sig vid tanken på två små filurer :D Så jag får som jag vill i alla fall - jag får bara vänta ett tag :D

Cuaifeach: Du böt helt enkelt ut sambon mot en bättre kille - visserligare i mindre format? ;)

Senast ändrad:

Du kanske kan "låna" en kattunge en vecka och säga att du passar den åt någon. Men att han skall säljas... så gjorde vi när vi skaffade en av våra (numera borta R.I.P) hundar. Det funkade och pappas hjärta smälte totalt. :angel:

haha jag har funderat lite på det där, och det skulle säkert funka :angel:
Men han har ju faktiskt gått med på att skaffa en till - om några månader. Jag ska försöka se till att Xindra får en kompis i julklapp, bättre present kan hon nog inte få :D

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 776
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar