Pizzasten/baksten

Stinaelin

Trådstartare
Vilken ska man köpa?
Täljsten, keramisk, rund eller fyrkantig. Vad har ni och vilka är bäst?
Tacksam för råd!

Vi tillverkade bakstenar/pizzastenar i täljsten men dessvärre gör vi inte det just nu. Kanske de finns kvar i någon butik? Skulle du hitta pizzasten i täljsten så tänk på att alltid se till att stenen är helt torr innan du lägger i ugnen. Den går också att diska i diskmaskin och lägga på grillen om du vill grilla på den. Likaså kan du lägga den i frysen och servera kall mat och dryck på eller värma och lägga på ett underlägg för värmehållning.
Eventuellt kommer den tillbaka i handeln igen nästa år.
Vad vi kan säga om våra täljstensprodukter är att de är gjorda av svensk täljsten och helt fria från bindningsmedel etc.. Samt vi har här i sverige ordentliga återställningskrav på brott och schyssta arbetsförhållanden mm för de som nu är intresserade av vad de köper :)

Vi tillverkade bakstenar/pizzastenar i täljsten men dessvärre gör vi inte det just nu. Kanske de finns kvar i någon butik? Skulle du hitta pizzasten i täljsten så tänk på att alltid se till att stenen är helt torr innan du lägger i ugnen. Den går också att diska i diskmaskin och lägga på grillen om du vill grilla på den. Likaså kan du lägga den i frysen och servera kall mat och dryck på eller värma och lägga på ett underlägg för värmehållning.
Eventuellt kommer den tillbaka i handeln igen nästa år.
Vad vi kan säga om våra täljstensprodukter är att de är gjorda av svensk täljsten och helt fria från bindningsmedel etc.. Samt vi har här i sverige ordentliga återställningskrav på brott och schyssta arbetsförhållanden mm för de som nu är intresserade av vad de köper :)
Tack för info. Klart jag vill ha en schysst svensk sten! hade aldrig tänkt på att kolla det om du inte påpekat det, mycket bra! Synd att ni inte har någon att sälja nu dock..

Ursäkta ett pucko, men varför ska man ha just en baksten? Kan man inte bara köpa någon lagom stor sten på något byggvaruhus? :o

@Monstermom dels vill du vara säker på att den sten du köper inte innehåller giftiga ämnen såsom olika bindningsmedel om det nu inte är råsten du köper. Sen är det kanske inte jättelätt att hitta täljsten, om det är det man vill ha, i mått som passar till ugnen.

Liknande trådar

Hemmet Vi har blivit ofrivilliga hyresvärdar åt ett gäng råttor som huserar i väggarna. Vi hörde dem redan förra vintern, men då hade jag inte...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 042
Senast: Tualma
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
314
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?