"Pitbullvalpar till salu"

Sv: "Pitbullvalpar till salu"

men ändå, varför sälja de sämre valparna så billigt? Man kan ju få betydligt mer för dessa hundar. Dom bör ju vara intresserade av att få ut så mycket pengar som möjligt? Blandraser kan jag förstå varför dom inte kan ta så mycket. det finns ju lite överflöd av amstaff å pitbullblandningar. men dom här är ju reggade...
 
Sv: "Pitbullvalpar till salu"

men ändå, varför sälja de sämre valparna så billigt? Man kan ju få betydligt mer för dessa hundar. Dom bör ju vara intresserade av att få ut så mycket pengar som möjligt? Blandraser kan jag förstå varför dom inte kan ta så mycket. det finns ju lite överflöd av amstaff å pitbullblandningar. men dom här är ju reggade...


Antagligen så vill de bara få bort dem det kan ju bero på många olika faktorer! men sen kan man nästa gissa att även om dessa är "renrasiga" så tror jag inte riktigt på det för BFKC är ett register som reggar både pb och amstaff så dem kan lika gärna vara blandraser nämligen!

Hanen är jag säker på att han är renrasig men honan har jag blivit mer osäker på! Vet bara att de har lämnat fina valpar förr som har vunnit mycket i WP.
 
Sv: "Pitbullvalpar till salu"

Då är inte den här uppfödaren särskillt seriös då, som jag misstänkte:smirk:
 
Sv: "Pitbullvalpar till salu"

Då är inte den här uppfödaren särskillt seriös då, som jag misstänkte:smirk:

jag anser inte att en pb uppfödare som reggar sina hundar i BFKC register är seriösa!
Det finns ett register i USA som är bättre! minns inte just nu vad det heter! men där måste man DNA typa sina hundar innan dem reggas där!
 
Sv: "Pitbullvalpar till salu"

okej. så det krävs inga bevis för att regga där? är inte så inne på hur det funkar, men har för mig att man tar blodprpv eller nått för att kolla att angiven förälder verkligen är föräldern?
 
Sv: "Pitbullvalpar till salu"

okej. så det krävs inga bevis för att regga där? är inte så inne på hur det funkar, men har för mig att man tar blodprpv eller nått för att kolla att angiven förälder verkligen är föräldern?

I BFKC´s register krävs inte mycket, där kan man ljuga ihop en stamtavla och sedan regga hunden. BFKC har även problem med att de blandar ihop olika raser i sitt register, då kan t ex en pb helt plötsligt bli en amstaff och tvärt om.

men i det andra registret i USA (letar för fullt efter vad det heter) så är det mer skärpta regler!
 
Sv: "Pitbullvalpar till salu"

Det var då lite så!

Hittade nu de andra registerna jag letade efter!
AKC och UKC är de två ställerna i USA man kan regga i.
 

Liknande trådar

Avel hittade en annons på annons direkt, ang ett hinstföl. som är fux. men så vitt jag vet är väl hingsten vic tim rocket homozogot? de...
Svar
2
· Visningar
859
Senast: crazy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp