Pitbull, en mardröm eller en dröm?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Pitbull, en mardröm eller en dröm?

listener skrev:
jo, tyvärr. Efter att ha blitt inblandad i några fall i Malmö så vet jag att det är såna som föraktfullt säger "mjukishundar" som är de verkliga förstörana.
Förklara varför en så lite minoritet som pitbull kan ställa till så mycket elände som i Malmö. Förklara utan att försöka göra dej rolig eller blanda bort korten. Annars kommer fler än jag att tolka dej som ganska korkad.

hahahahaha Gärna för mig. :rofl: :rofl:

/korkskallen personifierad

Varför skall jag förklara varför pitbull-blandraserna är ett problem i Malmö? vad har det med längden på PIRUS ähum... snopp - att göra? :rofl:

Som Jadzia skrev; så är inte APBT någon människofientlig hund. De sociala problem vi ser pga segregering har knappast med hundrasen att göra. Samma blodtörstighetsrykte hade dobermannen och schäfern på sin tid, när de attraherade underklassen.

Nej, ta du och läs på lite om samhällspolitik innan du yttrar dig. DET är rätt ände att börja.
 
Sv: Pitbull, en mardröm eller en dröm?

Svar nog. 9-månadersbabyn bryr sig inte mycket om samhällspolitik. Och du undviker frågan.
 
Sv: Pitbull, en mardröm eller en dröm?

thea skrev:
:bow: :bow: :bow: det går inte att göra annat än att hylla dig! :bow: :bow: :bow:

TACK för att du ens orkar debattera om detta ämnet! det finns så många som är så OTROLIGT insnöade i medias skriverier så att man bli tårögd!
Tack än en gång! :bow:
Tack, Thea. De allra flesta tycker som du o jag, tack o lov.
 
Sv: Pitbull, en mardröm eller en dröm?

Du vill ju plocka bort alla hundar som kan vara farliga och då ryker allt som är större än en papillon. Dessutom är rejäla Schäfrar och rottisar också det för mycket hund för de "vanliga hundägarna" och sådana hundar gillade du ju inte heller. Så länge du utrycker dig kategoriskt så kan jag också göra det.

Och de hundarna som dräller runt i Malmö är inte några APBT utan blandras-dravel. En hel del har säkert inte ens APBT i sig utan är blandraser av olika staffar och bruksraser. Du har tvärr bekräftat min fördom om att den vanlige svensson har noll koll på vad en APBT egentligen är för något. Det är bara synd att en ras ska få ut för vad ett gäng felavlade blandraser ställer till med.
 
Sv: Pitbull, en mardröm eller en dröm?

Ähum...om du läst ordentligt så hade du sett att theas hyllning inte var till dig. Och nej, de flesta delar inte din åsikt.
 
Sv: Pitbull, en mardröm eller en dröm?

Om man plockar bort alla pitbulls med korsningar i Maömö så frövinner 80% av problemen, och det är en helt ok början.
 
Sv: Pitbull, en mardröm eller en dröm?

Jadzia skrev:
Ähum...om du läst ordentligt så hade du sett att theas hyllning inte var till dig. Och nej, de flesta delar inte din åsikt.
hahahaha den här tråden blir bara alltmer absurd! ;)
 
Sv: Pitbull, en mardröm eller en dröm?

listener skrev:
Om man plockar bort alla pitbulls med korsningar i Maömö så frövinner 80% av problemen, och det är en helt ok början.

Alltså, du blandar ihop äpplen och päron. Du tycker att jag undviker problemet när jag faktiskt, förlåt uttrycket, går rätt på pudelns kärna! :mad:

Den 9-månaders babyn har inget med samhällspolitik att göra, men ägaren till hunden, dvs den ansvarige har det.

capisch?
 
Sv: Pitbull, en mardröm eller en dröm?

Så du tror att problemen beror på hundarna?
Är du säker på att du gått i skolan och läst samhällskunskap?

Det spelar ingen roll om man skjuter precis varenda hund som ens liknar en pitbull. Det klientel som farbror blå spanar på kommer bara att skaff sig några andra blandraser eller raser att spänna sig med. Tidigare var det populärt med både Dobermann, Rottis och Schäfer och lär bli igen om det inte finns pit-blandingar att tillgå. Tittar man här uppe är för övrigt Schäfer och oreggade rottisar överepresenterade som hund hos kriminella. Det går precis lika bra att skrämmas med vilken hund som helst som är över 30 cm i manken och har 42 tänder. De biter ungefär lika bra också bara de tränas på rätt (fel) sätt.
 
Sv: Pitbull, en mardröm eller en dröm?

Men ändå är det pitbull som dominerar statistiken, och som bekymrar polisen. Konstigt, va?
 
Sv: Pitbull, en mardröm eller en dröm?

listener skrev:
Men ändå är det pitbull som dominerar statistiken, och som bekymrar polisen. Konstigt, va?

Men hallå? Du är ju inte sann!! Du anklagar mig för att vara korkad, men själv imponerar du inte alls. :mad:

Hur kan du vara så dum? Bara för att polisen blir bekymrad över de hundar som DE kallar pitbulls innebär inte att problemet är hundarna!

Poliser har fö inget mandat på intelligens i samhällskroppen, utan kan vara ganska så trångsynta och cyniska många gånger.

Samhällskunskap och ett lite bättre fungerande öra, min vän - det hade gjort dig gott! :mad:
 
Sv: Pitbull, en mardröm eller en dröm?

luspudel skrev:
Men hallå? Du är ju inte sann!! Du anklagar mig för att vara korkad, men själv imponerar du inte alls. :mad:

Hur kan du vara så dum? Bara för att polisen blir bekymrad över de hundar som DE kallar pitbulls innebär inte att problemet är hundarna!

Poliser har fö inget mandat på intelligens i samhällskroppen, utan kan vara ganska så trångsynta och cyniska många gånger.

Samhällskunskap och ett lite bättre fungerande öra, min vän - det hade gjort dig gott! :mad:
Varför diskuterar du allt annat än problemet?
 
Sv: Pitbull, en mardröm eller en dröm?

listener skrev:
Varför diskuterar du allt annat än problemet?
Vad menar du?

Problemet är inte hundrasen eller bristen på hundras! Problemet är den samhällsstruktur som gör att människor i utsatta bostadsområden skaffar sig status genom en hund.

Det är det problemet jag diskuterar och det är det problemet som jag tycker att samhället behöver lösa - innan man "skjuter av alla pitbulls".

Din lösning är knappast långsiktig.
 
Sv: Pitbull, en mardröm eller en dröm?

Alltså, varför inte fri tillgång till AK4?
 
Sv: Pitbull, en mardröm eller en dröm?

bara o lägga ner o disskutera med denna det är ju ett forumtroll, bara och skratta åt muppen.
 
Sv: Pitbull, en mardröm eller en dröm?

Jag tror inte att ni kommer så mycket längre i denna diskussion utan jag låser tråden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

E
Övr. Hund Är alltid runt på nätet och kollar. Hittade då dessa två filmer...
Svar
16
· Visningar
1 253
Senast: Anna_Lillen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp