Pitbull drabbar oss alla.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Vad ni än säger så anför polis och kommunledning som enda anledning att man har stora problem med pitbulliknande hundar. Varför sker det så många olyckor med kamphundar?
Det är ju ganska svårt att försvara pitbull med att det är blandraser efter pitbull som ställer till det. Det krävs bara ett minimum av eftertanke.

Och statisitik över hela världen talar ett tydligt språk.
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Kan du vara snäll och visa statistiken då tack! Och som sagt, "pitbulliknande hundar" kan vara vad tusan som helst.

Tycker du vi ska göra som Tyskland kanske?

//E
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

listener skrev:
Vad ni än säger så anför polis och kommunledning som enda anledning att man har stora problem med pitbulliknande hundar. Varför sker det så många olyckor med kamphundar?
Det är ju ganska svårt att försvara pitbull med att det är blandraser efter pitbull som ställer till det. Det krävs bara ett minimum av eftertanke.

Och statisitik över hela världen talar ett tydligt språk.

kan ju hålla med om att de har stor kamplust men sjuklig stor kamplust nja det är väl att ta i.

Då är nog min Rottis och schäfer också förbjudna snart.
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

listener skrev:
Det är ju ganska svårt att försvara pitbull med att det är blandraser efter pitbull som ställer till det.

Och vid närmre eftertanke, varför gör då inte den kära kommunledningen något åt all mix mellan hundraser?? Eftersom det då uppenbarligen är det som är problemet och INTE pitbull.

//E
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

lady_vip skrev:
Kan du vara snäll och visa statistiken då tack! Och som sagt, "pitbulliknande hundar" kan vara vad tusan som helst.

Tycker du vi ska göra som Tyskland kanske?

//E
Länkar till statistiken visade jag i en annn tråd för någon vecka sen. Sök annars på "letal dog attacs".
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

PIRU skrev:
kan ju hålla med om att de har stor kamplust men sjuklig stor kamplust nja det är väl att ta i.

Då är nog min Rottis och schäfer också förbjudna snart.
Rottis är redan förbjuden i xvis i frankrike o schweiz, och kommer att bli det i norge. Ändå har rottis en mycket snällare statisitk.
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

peter_lundin skrev:
Jag tyckte du nämnde en sjukdom liknande rabies fast ärtlig:confused:
PL
Ja, en hund som så kraftigt avviker från normala hunddjurs beteenden måste anses sjuka, och kamplusten går i arv.
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Men hur kan man förbjuda en hundras? Det är ju bara att korsa in lite främmande blod och vips har du en ny hundras! Och en schäfer-korsning kan också bli farlig i fel händer.

STRAFFA ÄGARNA O INTE HUNDARNA!
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

listener skrev:
Länkar till statistiken visade jag i en annn tråd för någon vecka sen. Sök annars på "letal dog attacs".
Lethal med h. Attacks med ck.
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

fejko skrev:
Men hur kan man förbjuda en hundras? Det är ju bara att korsa in lite främmande blod och vips har du en ny hundras! Och en schäfer-korsning kan också bli farlig i fel händer.

STRAFFA ÄGARNA O INTE HUNDARNA!
Självklart kan en schäfer bli farlig, men det är tydligen ovanligt lätt att få pitbulls farliga.
Men i Malmö inser man dels att man inte har befogenhet att förbjuda en hundras, dels att det inte hjälper - det har ju inte hjälpt i Frankrike. Malmö har heller inte befogenhet att införa koppeltvång, det måste länstyrelsen göra. Och därmed ligger de öppet för alla kommuner i Skåne län.
I Malmö inför man i stället koppeltvång. Dels för att det minskar riskerna (vilket jag ine är säker på) dels för att få en opinion bland andra hundägare mot pitbulls. Och denna opinionsbildning ska jag hjälpa till med av alla krafter.
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

listener skrev:
Rottis är redan förbjuden i xvis i frankrike o schweiz, och kommer att bli det i norge. Ändå har rottis en mycket snällare statisitk.

Hur vet du att dom kommer o bli det i Norge då?
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Så du har egentligen inte så ont av koppeltvånget? Du använder det som ett sätt att försöka lägga skulden för allt ont på pitbulls?
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Trissa skrev:
Så du har egentligen inte så ont av koppeltvånget? Du använder det som ett sätt att försöka lägga skulden för allt ont på pitbulls?
*Jag* har inte föreslagit eller förordat koppeltvång. Vad jag säger är "se nu vad pibulls lockar fram för dumheter hos våra politiker".
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

*lånar*

Tyvärr så attraherar dessa hundar fel personer oftast, och det är personer med 0 hundvett öht. Så kanske inte så konstigt att det blir så fel med en matte/husse med nada koll vad de verkligen har i kopplet och en köksavlad PB.
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

listener skrev:
Vad ni än säger så anför polis och kommunledning som enda anledning att man har stora problem med pitbulliknande hundar. Varför sker det så många olyckor med kamphundar?
Det är ju ganska svårt att försvara pitbull med att det är blandraser efter pitbull som ställer till det. Det krävs bara ett minimum av eftertanke.

Och statisitik över hela världen talar ett tydligt språk.


Ja, statistiken talar ett väldigt tydligt språk, TYVÄRR har dessa hundarna blivit en statussymbol för "tuffa" killar... Men vi seriösa hundägare som vet vad vi har för hund, och uppfostrar den efter konstens alla regler då? Vart är statistken på våra hundar? Just det, den finns inte! För det är bara det dåliga man för statisktik på, bara det dåliga som syns...
Har ingen kamphund själv, men drömmer om att en dag skaffa en staffe.

Vet inte vad mer jag ska säga, tappade någon dig i golvet när du var liten?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp