Pitbull drabbar oss alla.

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

listener

Vad var det jag sa?
Inom kort tas ett belut om totalt koppeltvång för alla hundar i Malmö kommun. Detta som ett resultat av de många angrepp som på senare tid skett i Malmö av pitbulls och andra närbesläktade avarter.
Och detta är bara början - det kommer snart att gälla de flesta tätortskommuner, och det kommer snart fler begränsningar i form av begränsad mankhöjd etc.

Skäms nu ögonen ur er, alla ni som snackar om att det minsann är den som håller i kopplet det är fel på, och ni som snackar om hur gulliga o barnvänliga era monster är. Och även ni som är ägare till friska hundar, men som inte vågar säga ifrån.
Den sjukdom som pitbull o.d. bär på kan man jämställa med rabies i slutskedet. Fast ännu värre, rabies är inte ärftligt.
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Ojoj....här har vi en som vill skapa en rejäl diskussion....
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Oj hårda ord!
Men mkt kan jag bara hålla med om!
Varför skaffa sig en ras när risken är så stor för en knäpp?
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

verkligen..ska följa denna diskution mkt noga för att se vad den utvecklas till..:angel:

Till TS. kan hålla med dig till viss del faktiskt..personligen har jag en stooooor respekt för just dessa hundar.

förr hade jag inte det å ville mer än gärna äga en sådan hund själv.
men hur deras avel i dagsläget har förändrats så är det en hund som jag helt enkelt Inte kan lita på...tyvärr men så är det...

Det är NÅT i "rasen" som gör mig väldigt osäker och skulle aldirg kunna lita på en sådan hund till 100%...:cool:

Till er andra som äger "underbara" pitbulls mfl - Det är inget illa menat gente mot er och era snälla,goa underbara hundar,men jag har personligen dåliga erfarenheter av denna ras som gjort att jag har den synen,inget jag kan rå för.

men i övrigt så tycker jag att "rasen" är fin i sig-utseende mässigt alltså..så det är ju alltid Nåt:p
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Inte för att jag är någon förespråkare för pitbull o liknande men det här med rabiesliknande ärftlig sjukdom undrar jag om du inte har plockat upp i mytologin!?
Det går dock inte att komma ifrån att i den officiella amerikanska statistiken på dödliga hundangrepp ligger pitbull o liknande väldigt illa till.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Kan du tala om för mig vad det är för sjukdom som pitbull "och andra närbesläktade avarter" (sic!) bär på?

:smirk:
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Såvitt jag förstår skulle det gälla själva tätorten, alltså staden? Där har man väl sin hund kopplad ändå, hoppas jag? Oavsett ras.
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Kimz0r skrev:
Kan du tala om för mig vad det är för sjukdom som pitbull "och andra närbesläktade avarter" (sic!) bär på?

:smirk:

Jag som har en "närbesläktad avart" är rätt säker på att det är den där läskiga vanan att slicka folk på och i öronen. Det verkar som om alla bullar jag träffar på gör det, så jag tror det är genetiskt. Jag menar, det måste ju vara smittsamt på nåt vis? Och farligt? :angel:
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Nu tycker jag du verkar helt knäpp!! Pitbull är jättefina och trevliga hundar! Men det är arbetande hundar och de är terriers! Tror det finns flera JR med hanhundsaggressioner än APBT's tex men folk köper inte JR som vapen de ser ju rätt mesiga ut lixom...

Dessutom så dessa hundar som används till kamp är sällan renrasiga hundar efter sunda meriterade föräldrar utan ofta blandraser och ofta blandade med raser de inte är kompatibla med tex rottis dobb akita schäfer mm eller så är det blandningar mellan pit staff å amstaff tex!

Sedan åter till föräldrar och uppfödare... vem förder upp de hundar som säljs till rassekillar nazzekillar å invandrarkillar som vapen och var är det för föräldradjur de har?? Och hur ser dessa hundars uppväxt ut???

De har ju en kamplust det ska de ju ha de har även dådkraft men det är sådant som dels alla terriers ska ha och dels många jakthundar har! Det är bara en ras som har dragit till sig fel ägare kanske eftersom den inte har ett secifikt användningsområde! Rottis å schäfer e ju brukshundar å där vet ju folk skillnaden mellan seriösa uppfödare å andra å riktiga brukshundar å sk svensson hundar som man bör passa sig för...
Lika så bland jakthundarna så säljer folk inte till vem som och det kansek är en hund som är svårare att ha och att träna då de sällan är lika socialt tillgängliga...

Kan spåna länge om det här men vi börjar så så får vi se vad det blir för svar...
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Whats your point?

Egentligen tänkte jag inte skriva öht i denna tråden, men du uttrycker dig så himla klumpigt...

Pitbulls är TRÄNADE att vara farliga, de föds inte farliga, precis som andra hundar. Däremot har de egenskaper (starka käkar, öerhört lättmusklade, skärpa osv) som gör att de kan tränas till farlig kamp.

Renrasiga pitbull finns det få av i detta landet, de kostar säkert 20'000 att plocka in från USA och jag tvivlar starkt på att de används i hundkamp eller för att skrämma folk.

Du, precis som de flesta andra, har säkert ingen aning om vad en pitbull är. Jag skulle kunna sätta en hel del pengar på att de flesta angrepp som har gjorts i Malmö inte är APBTs fel, utan stora oreggade bruksraser (rottis, dobber osv) som har hamnat i helt fel händer. De är nämligen mycket lättare att få tag i och de kan också bli farliga med "rätt träning".

//E - har inga pitbulls, har inga intressen i dem öht, men tycker att folk borde läsa på bättre och inte tro på tidningarna...
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

I sådana fall smittar den även till andra raser; jag har träffat många hundar som ska slickas lite överallt! :angel:
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Vilka hundraser anser du vara "närbesläktade avarter" till pitbull? :angel:
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Men herregud, det är ju ännu värre! Då kommer alla hundar förr eller senare att bli pitbulls!! :eek:
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Då undrar jag var all PB resp Amstafkorsningar kommer från, de har väl knappast importerats från USA?
Den speciella exteriöra typen har knappast uppstått ur intet o har inte funnits här tidigare.
PL
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

Kimz0r skrev:
Kan du tala om för mig vad det är för sjukdom som pitbull "och andra närbesläktade avarter" (sic!) bär på?

:smirk:
Sjuklig okontrollerbar kamplust.
 
Sv: Pitbull drabbar oss alla.

peter_lundin skrev:
Då undrar jag var all PB resp Amstafkorsningar kommer från, de har väl knappast importerats från USA?
Den speciella exteriöra typen har knappast uppstått ur intet o har inte funnits här tidigare.
PL

Nej, absolut inte, men det finns ju tex Am. staff som du nämner och Staffordshire Bullterrier. De som äger dessa raser vill oftast inte bli förknippade med Pitbull, trots att det är i stort sett samma ras. Vad jag menade var att jag tror knappast att det är renrasiga APBT som skadar folk, tror du?

//E
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp