Pinto C ponny ??

J

JohannaBlomdahl

Hej , Jag ska rida in en häst på det ställe där ja jobbar som beridare, är däremot lite osäker på vad folk skulle tycka om jag bara red in en C ponny ! Själv väger jag ca 65 och är 174 lång ! Känns lite sådär men eftersom jag inte ska ha den själv och bara ska rida in ! Så vad tycker ni ? Låter det helt galet ??

Kraaamisen
 
Sv: Pinto C ponny ??

Med bra grundarbete där hästen blir väl förberedd för det som komma skall ser jag inget hinder.
 
Sv: Pinto C ponny ??

65 kg tycker jag inte är så farligt om du bara ska rida in den. Det är ju inte så att du kommer att rida den flera timmar i sträck eller ens arbeta ponnyn hårt.
Din vikt är inte problemet. Lycka till!
 
Sv: Pinto C ponny ??

Hej !
med tanke på att en erfaren "tung" ryttare i bra balans är mycket lättare för en häst att bära än en obalanserad oerfaren lätt ryttare, så ser jag inga bekymmer alls. Missförstå mig inte ang "tung" jag tycker inte att du är speciellt tung för en c-ponny:smirk:
 

Liknande trådar

Ridning hej! jag har ett litet problem. min maxade c ponny från irland tycker typ inte om att hoppa. typ 2020 hoppade han jätte bra med sin...
Svar
13
· Visningar
1 692
Senast: Nikan
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 664
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 595
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Tångbett dåligt?
  • Konsten att välja ett bra hundnamn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp