Pinsam fråga...

Tigertofflan

Trådstartare
Kan väl försvara mig med att jag är dressyrmupp egentligen, så kanske jag inte blir fullt lika dumförklarad :D

Sitter dessa skydden på rätt håll? :o

http://i7.tinypic.com/405ugpl.jpg

Satt o vände och vred hur länge som helst, men jag tyckte att spännet bode sitta överst och kardborren underst... men nu när jag tittar på bilden ser det ju fel ut..

Sv: Pinsam fråga...

dom sitter upp å ner å de ser ut om dom sitter på fel ben oxå :eek: ;) spännet ska sitta längst ner (ett par cm över kotan) och den ska peka bakåt mot svansen :idea:

när jag kollar på bilden så tror jag nog att den sitter åt fel håll iaf...:P och fel ben:d

Vad ska peka bakåt menar du? Att man ska knäppa bakåt?

Men okej.. då vet jag :D Satt o tänkte för mig själv att man ju aldrig har spännen längst ner, det blir ju jobbigt att knäppa upp sen när det är sandigt och dant, men okejdå.

Vad ska peka bakåt menar du? Att man ska knäppa bakåt?

Men okej.. då vet jag :D Satt o tänkte för mig själv att man ju aldrig har spännen längst ner, det blir ju jobbigt att knäppa upp sen när det är sandigt och dant, men okejdå.

Remmarna ska sticka bakåt, då sitter gamascherna som de ska.

Men de är knäppta bakåt på bilden också. Frågan var mest om de var upponer eller inte..

:rofl: :o förlåt ....Det är så sött när det blir fel ...Men säger som de andra vänd ,byt ben. :love: :bump:

haha, jo, precis, men om de nu var upponer på bilden känns det ju självklart att den sitter på fel ben också eftersom spännena annars bli fel ^^

Men nåja, tack för alla svar! Nu kanske jag kan sätta dom rätt nästa gång :D

Vill du ha ett tips? Eller skitsamma här får du ett tips, ta av skydden i duschspiltan, spola av, knäpp av och spola rent skydden, sen fortsätt spola av hästen! Är det riktigt lerig tävlingshäst så har jag även spolat av selen, direkt på hästen... Den blir visserligen inte helt ren, men betydligt bättre ialla fall, och det sätter sig inte fast... Vissa banors sand är fullständigt hopplös att få bort...

Jo, så jag vi också alltid :) Fast jag drar av skydden först, spolar av hästen, och spolar skydden sist. Då är jag säker på att varmvattnet räcker tills jag spolat klart hästen :)

Vitsen med att spola benen med skydden på är att du blir av med sanden runt spännena... ;)

Liknande trådar

Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Elo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 157
Senast: Rie
·
Hundhälsa Vi har givetvis varit till veterinär. Monster är inte en hund man lämnar på djursjukhuset hur som helst, och han ska heller inte behöva...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
16 209
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 779
Senast: Snö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18