D

Dean

Skämt å sido.

Det är iofs inte ett dugg roligt, min tik ( 14mån ) löper nu för andra gången. Första löpet var för ca 2mån sedan och nu var det visst dags igen :crazy:

Jag har inte varit med om tikar som löper så ofta och har börjat fundera på om det hör ihop med att hon är ensam tik i flocken tillsammans med 5 hanar. Jag vet att ston lätt kommer i brunst i ett stall med hingstar och tydligen gäller det samma hundar, eller iaf min.

Skit kul... jag som har tänkt att hon ska bli min nya tävlingshund...
 
Sv: Pilsk tik

Oj, det var snabbt jobbat. Min jycke löpte första gången när hon var ca 7-8 månader. Nu är hon strax över 2 och har bara löpt 3 gånger. Skönt tycker jag, löptikar är såå dryga. :devil:
 
Sv: Pilsk tik

Jo det verkar som så, men enl veterinären så är det inte alls onormalt att hon löper så tätt, men jag undrar, det känns inte normalt.

Ska se hur långt hon har till nästa löp och är det lika tätt får vi utreda så att det inte är något fel.
 
Sv: Pilsk tik

Det är ingen fara med hunden, hon fungerar lika bra när hon löper som annars. Det är en super trevlig hund med väldigt mkt motor, det är ju också därför jag vill satsa på henne.
 
Sv: Pilsk tik

Det är inte ovanligt att det blir lite ojämnt med löpen på en så ung tik. Det jämnar säkert ut sig med tiden. Sen kan de börja löpa av att umgås med andra löptikar. De synkar sig med övriga flocken alltså. Däremot har jag aldrig hört talas om eller erfarit att umgänge med hanhundar utlöser löp.
 
Sv: Pilsk tik

Oj, min jycke blir som förbytt när hon löper. Hon har lika mycket mycket motor som vanligt, men börjar helt plötsligt lida av selektiv hörsel och enkla kommandon som sitt blir helt plötsligt jättesvåra. :devil:
Sen får hon PMS och är jättegrinig. Förutom mot hanhundar som det flirtas hej vilt med. :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Är vansinnigt arg, en granne har klivit in och öppnat och släppt ut löptiken till vår hane medan vi var ute och åt lunch. Sambon tycker...
Svar
9
· Visningar
2 696
Senast: Halali
·
Övr. Hund Ja rubriken sammanfattar nog ganska bra min tik just nu. Hon har alltid varit väldigt noga med förarkontakt och alltid tittat mig i...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 536

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp