Piias fd:s hästskötares häst

M

Mikki

Hej, undrar vilken häst Piias fd:s hästskötares, Hannis häst är? Hon säljer den nämligen, och låter mycket intressant.

"167cm SWB-sto, född 1995. Tävlat CNC**, 130cm och lättA. Hoppar med god teknik och är rör sig mycker bra. 4. i Sveriges Breeder's Trophy (fält) år 2002... Hanni Hyytiäinen"

Är den bekant?
Tack!!

;) ;)

Sv: Piias fd:s hästskötares häst

Den var ju 7 år 2002 så den kan inte ha gått Breeders det året i allafall. Vad är det för stam?

Lord's Day!

Hur mkt säljer hon den för?

Fin häst efter Landlord - **

Rufsan.: Så stod det i annonsen...
Jenni Lamminen läs skall ha ridit häste de senaste åren..

Nja är det den?? Den är ju född 97 har nämligen för mig att den gick det öppna championatet i Falkenberg 2002 som 5 åring med Fredde. Sedan har den väl bara gått som hopphäst upp till 140 eller något tror jag. Men har den gått ** ?? Inte här i Sverige iallafall tror jag :confused:

Senast ändrad av en moderator:

okej jag hade fel, för om det är jenni laminen som har ridit hästen så är det Rex A Dato som är till salu! Sorry det var jag som misstog mig.....

Nä, det är nog inte Rex a dato, hän hat varit 2002 redan i Finland. Det har inte gått så bra för honom den senaste tiden... Cajus Aminoff red honom 2003 och det såg då inte så lätt ut!

Mer troligt att det är Rex men han är valack och inget sto :p men han är född 95 iallafall och var om jag inte minns fel 4 i Breeders 2002.
Men han gick inte så lysande för Piia heller alla gånger och inte för hon som köpte honom heller , tror hon vägrade ut sig ett par gånger i lätt klass, jag tror inte hon red så mycket högre heller än det här i Sverige.

Rufsan. skrev:
Mer troligt att det är Rex men han är valack och inget sto :p men han är född 95 iallafall och var om jag inte minns fel 4 i Breeders 2002.
Men han gick inte så lysande för Piia heller alla gånger och inte för hon som köpte honom heller , tror hon vägrade ut sig ett par gånger i lätt klass, jag tror inte hon red så mycket högre heller än det här i Sverige.

Men vann inte Rex breeders?? Eller det kanske var den CIC* internationella i Strömsholm, det vet jag bestämt att han gjorde.

han gick bra med Piia men inte den nya ryttaren

Nej han vann i Falkenberg CIC* he he :devil: Trip Up vann på Strömsholm

Nu har jag klart för mig 2000 var han 2:a och 2001 vann han CIC* i Falkenberg

Nä men 2002 uppenbarligen :p

Senast ändrad av en moderator:

jaså jag tyckte det gick dåligt för henne i början men bättre lite senare :o

Det kan inte vara den där Ophelia som Jenni Lamminen har ridit förresten?? Den var ju 4 såg jag 2001 och har gått ** . Det stod ju faktiskt att det var Piias fd hästskötares häst och inte en häst som Piia själv har ridit eller hur??

Ja, kan det vara den? Vet du någonting mera om den?

Nåja, måste då ringa till Hanni imorgån! Sen till Piia så får vi se om det är värt att fundera mer på den;)
Vet nån av er förrästen någån trevlig, framförallt lätt och "straight foward"- typs fälttävlanhäst.
Jag behöver efter ett mycket fint och kapasitetsfullt som har allting som en **-***klassers häst skall ha, förutom huvudet. Hon har helt enkelt lust att hoppa ibland. Allt till 110cm går bra, men efter det om hos skulle behöva riskera lite, så slänger hon heller hanskarna på disken och vägrar. Alltså ett fantastiskt men svårt sto som har krossat allt som kan heta självförtroende hos mig.
Så en ny häst behövs!
Windwalker funderade vi på, men han är nu såld. En säker häst som gått minst *-klasser och skulle ha kapasitet för mera.

ja det är ju ett sto så vad hade du förväntat dig ;) Jag anser att ston är mer försiktiga i terrängen och inte alltid är så straight på om du förstår ;)
Visst jag har en ***häst som kan vara till salu som skall gå Världscupskvalen nu men då får du punga ut med några miljoner ;)

Jojo, hon är ju ett sto.... Men mycket ostoigt sto :);) Hon är nog mycket försiktig och skulle aldrig komma på tanken att göra någåt som kunde skada henne, eller mig..
Men nu har jag försökt i 2 år, och nu måste jag få just en mycket straight häst!
Piia sade redan för ett år sen att jag skulla fundera på att byra, men just då hade hon börja att gå LITE bättre, så man maste ju chansa;)
Men miljoner hade jag inte tänkt punga ut;) Vår budjet är lite mindre:))

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! En tanke som slagit mig mer än en gång är hur många olika synpunkter det finns på huruvida och hur mycket en frisk häst i...
Svar
17
· Visningar
5 618
Senast: Mli
·
Gnägg Och nej, jag tänker inte sälja hästen men skulle vara intressant att höra vad andra tycker! Flytta gärna om tråden ligger fel! Min...
Svar
2
· Visningar
1 476
Senast: Fille
·
Avel Ja, nu så ska vi få hem vårat SWB-sto från fodervärden sådär lite hastigt, och funderar på vad vi ska ta oss till med henne. Först och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 563
Senast: Ramona
·
H
Övr. Grenar Hej! Detta är en tråd ang fullblod som jag ägt/äger och övriga medlemmars fullblod! Skulle vara intressant med att se bilder och höra...
2
Svar
24
· Visningar
11 022
Senast: Lillelars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar