Piggare av Levaxin?

micaelathegreat

Trådstartare
Har precis fått Levaxin utskrivet men har inte hunnit börja ta det än. Jag har varit otroligt galet jävla trött ett tag och har haft svårt att hålla mig vaken på jobbet. Har ni som tar Levaxin upplevt att tröttheten har minskat? Hur mycket i så fall? Jag vill kunna jobba och vara vaken längre än 19:30-20:00. :arghh:

Har precis fått Levaxin utskrivet men har inte hunnit börja ta det än. Jag har varit otroligt galet jävla trött ett tag och har haft svårt att hålla mig vaken på jobbet. Har ni som tar Levaxin upplevt att tröttheten har minskat? Hur mycket i så fall? Jag vill kunna jobba och vara vaken längre än 19:30-20:00. :arghh:

Jag har ätit Levaxin i ca 8 år. Det har inte blivit bättre sen jag började tyvärr. Äter idag 100 µg ena dagen och 75 µg andra. Alltså varannan dag. Jag hoppas verkligen att du mår bättre av Levaxinet och att du har en läkare som är förstående, kunnig och intresserad av sköldkörteln.

Har ätit ett halvår och kan vara vaken längre än 8h i sträck efter en tid av att gå till sängs 16.30 om dagarna. Men PIGG?
Nä, det vore att ta i. Kanske kommer med solljuset?

Under januari gick jag till sängs 19.30 om kvällarna och steg upp 07. Ändå trött. :down:

Jag har ätit Levaxin i ca 8 år. Det har inte blivit bättre sen jag började tyvärr. Äter idag 100 µg ena dagen och 75 µg andra. Alltså varannan dag. Jag hoppas verkligen att du mår bättre av Levaxinet och att du har en läkare som är förstående, kunnig och intresserad av sköldkörteln.
Åh nej, stackars stackars dig! Det måste vara förjävligt. Hur klarar du att jobba?

Som tur är har jag en litiumsköterska som är otrolig engagerad och kunnig. Vi har kontakt ungefär en gång i veckan och hon är väldigt mån om att hålla mig arbetande (vilket jag också är) och tar således itu med allt.

Har ätit ett halvår och kan vara vaken längre än 8h i sträck efter en tid av att gå till sängs 16.30 om dagarna. Men PIGG?
Nä, det vore att ta i. Kanske kommer med solljuset?

Under januari gick jag till sängs 19.30 om kvällarna och steg upp 07. Ändå trött. :down:
Fy. Jag lider med dig. Jag måste säga att jag beundrar dig starkt för allt du åstadkommer trots din trötthet, din disciplin är imponerande.

Jag vill bara vara som jag var förut, jag vill kunna jobba en dag utan att behöva sova under dagarna. Jag vill kunna umgås med familjen på helgerna utan att behöva sovpauser.

Jag har tagit levaxin i 20+ ar. Det har varit battre i omgangar, men da maste jag tillsatta andra grejor (som nar jag tar steroider for andra saker) for att kanna mig "som forr" igen. Jag har dock lart mig leva med det och jag tar ofta sma pauser (med mycket kaffe:angel:) under dagen for att orka halla igang kroppen och jobba med hundar.

Jag har tagit levaxin i 20+ ar. Det har varit battre i omgangar, men da maste jag tillsatta andra grejor (som nar jag tar steroider for andra saker) for att kanna mig "som forr" igen. Jag har dock lart mig leva med det och jag tar ofta sma pauser (med mycket kaffe:angel:) under dagen for att orka halla igang kroppen och jobba med hundar.
Tack! Jag ska inte gå in med för stora förväntningar. (Dricker tyvärr inte kaffe :rage:).

Åh nej, stackars stackars dig! Det måste vara förjävligt. Hur klarar du att jobba?

Som tur är har jag en litiumsköterska som är otrolig engagerad och kunnig. Vi har kontakt ungefär en gång i veckan och hon är väldigt mån om att hålla mig arbetande (vilket jag också är) och tar således itu med allt.

Det är svinjobbigt, men samtidigt är jag "van". Nu jobbar jag inte, men det beror lite på andra orsaker också (add, fobier, ångest, depression). Jag är konstant trött men sen jag började med adhdmedicin så kan jag iallafall hålla mig vaken. Annars är jag som i en konstant dvala.

Vad skönt att du är nöjd med din läkare. Min uppfattning, erfarenhet och vad jag hört så verkar inte många läkare (inom primärvården) speciellt intresserade av sköldkörteln. Det är svårt att hitta vettiga läkare. Men det glädjer mig att du har en läkare som du trivs med! :)

Piggare? Nja

Har ätit i 25 år..
Är s åtrött så jag sover när jag inte jobbar..
Äter 150 mkg per dag
Har inte träffat en sköldkörtelläkare sedan 1996

Vad skönt att du är nöjd med din läkare. Min uppfattning, erfarenhet och vad jag hört så verkar inte många läkare (inom primärvården) speciellt intresserade av sköldkörteln. Det är svårt att hitta vettiga läkare. Men det glädjer mig att du har en läkare som du trivs med! :)
Ah, mina läkare är på sjukhuset, det kanske spelar in?

Jag äter Levaxin och Liothyronin.

Åt stora mängder Levaxin (300) tidigare men mådde inget vidare. En vårdcentralsläkare tittare djupare i mina värden och konsulterade en kollega. De satte mig på 150 Levaxin och 30 Lio. Efter det gick jag ner 10 kilo och mår bättre. Har ätit så i ett antal år nu och ät tacksam för att jag träffade den läkaren.

Det är en påtaglig skillnadmellan måendet utan medicin och med. Var trött, gick snabbt upp i vikt även närt jag testade att svälta. Frös kontant och var yr och vinglig. Allt blev bättre med medicin.

Piggare? Nja

Har ätit i 25 år..
Är s åtrött så jag sover när jag inte jobbar..
Äter 150 mkg per dag
Har inte träffat en sköldkörtelläkare sedan 1996
Men det verkar ju vansinnigt? Hur ofta tar du prover då? Jag ska starta på 25 μg om dagen och ska ta utökade prover för att avstämma dos.

Jag blev sjukt pigg nån vecka efter insättning! Satt på jobbet och sa "varför är jag så pigg"? Höll i sig ett tag, sedan har det liksom normaliserats. Jag kan fortfarande vara trött, men inte riktigt samma förlamande trötthet.

Jag äter Levaxin och Liothyronin.

Åt stora mängder Levaxin (300) tidigare men mådde inget vidare. En vårdcentralsläkare tittare djupare i mina värden och konsulterade en kollega. De satte mig på 150 Levaxin och 30 Lio. Efter det gick jag ner 10 kilo och mår bättre. Har ätit så i ett antal år nu och ät tacksam för att jag träffade den läkaren.

Det är en påtaglig skillnadmellan måendet utan medicin och med. Var trött, gick snabbt upp i vikt även närt jag testade att svälta. Frös kontant och var yr och vinglig. Allt blev bättre med medicin.
Vad bra att du hitta en kombination som fungerar!

Jag blev sjukt pigg nån vecka efter insättning! Satt på jobbet och sa "varför är jag så pigg"? Höll i sig ett tag, sedan har det liksom normaliserats. Jag kan fortfarande vara trött, men inte riktigt samma förlamande trötthet.
Tack! Det är den förlamande tröttheten jag vill bort från.

Jag har ätit levaxin sedan 2000. Jag fick ligga inne medan de satte in levaxinet eftersom min puls var så låg och de var osäkra på hur hjärtat skulle reagera. Kroppen var helt på väg att lägga av tydligen. Tarmarna jobbade knappt. Mitt tsh-värde var 500 nånting (ska väl ligga mellan 0,5 och 4 typ). Skriver inte allt detta för att porra i hur dålig jag var utan för att berätta att jag blev precis som vanligt igen. Den förlamande tröttheten försvann och det fungerade bra att jobba efter en månad ungefär.

Förutom att jag frös så tålde jag inte värme heller.
Det var som om kroppens förmåga att reglera temperatur var skadad.

Sommarvärme gjorde mig svullen, gav värk och jag kände mig sjuk i största allmänhet. Kyla gjorde mig kall in på benen och jag kunde inte bli riktigt varm.

det har blivit otroligt mycket bättre med medicinering. Plus att ödemet gav med sig. Jag var liksom "köttig" i ansiktet och om händer och fötter. Det blev bättre. Glasögonen gav inte ränder framför öronen längre.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 911
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 442
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 273
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
22 449
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar