Piercingar

Sv: Piercingar

*kl*

Nu har jag tagit bort helixen och tog bort mittenpiercingen för ett tag sedan!
Har börjat töja öronen, är än så länge på 10 respektive 8mm, men ska imorgon börja med 10mm respektive 12mm (slutmålet för ett bra tag framöver iaf).

Saknade min snakebite så pass mycket att jag gjorde om den och har nyligen gjort i mitten av underläppen! Så har 10 piercingar just nu!

Nästa projekt är att töja mitt septum, stannar väl vid 2,5 eller något!

Har inte i läppen, men har 5 st i varje öra. Hur vida det gör ont eller inte är HÖGST individuellt och smärta uppfattas lätt på olika sätt beroende på vart man tar hålen.

Att ta genom läppen är ju bara hud och muskel sas, så du kommer inte ens hinna säga flaska innan nålen är igenom och det är klart. Det sticker till lite snabbt och sen är det inte mer med det. Kan säga att det är värre att vaccinera sig :D

Det var ett tag sen någon skrev här..
men iaf jag har:
2st i tungan 1,6mm, stavar
1st toung-web (strängen under tungan) 1,2mm, ring
1st helix 1,2mm, stav med koner
1st ear-head 1,2mm, ring
1st töjning i örat 5mm, tunnel
4st öron (2 i vardera öra) 2,4mm, ringar

Alla smycken är svarta.

Sen skulle jag vilja/kommer göra:
Anti-tragus
Tragus
Conch
Dermal Anchor
Nån mer helix

Senast ändrad:

Uppdaterar mina lite

Öron, lite smått och gott.
24 mm lobes
253137_10150192429537773_719487772_7010064_3666115_n.jpg

249740_10150192429462773_719487772_7010063_6671420_n.jpg

Samma gamla septum
269474_10150228471617773_719487772_7295225_7679840_n.jpg

Gammal bild på smileyn och venomsen
Ringen var stor när den var nygjord, nu sitter det en liten och fin där :-)
n719487772_412907_5495.jpg

KL

Yay, jag har efter mycket letande hittat några piercingsmycken jag vill ha som är 1.2 mm tjocka och inte 1.6 mm som alla verkar vara. Nu undrar jag ifall någon beställt från de sidor jag hittat dem på och om de är bra?

Sidorna jag tänkt beställa från är pure steel och bodyjewelleryshop =) (Jag tar självklart också emot tips på om någon vet fler sidor som har smycken till bröstvårtan som är 1.2 mm tjocka! =) )

//r

kl

Någon här som har smycken i zirkon eller vet hur de ser ut? Fick ett infall och blev sugen på att byta ut alla mina titansmycken mot något guldliknande. Och eftersom guld är pissdyrt så fick det bli zirkon. Har beställt en barbell från barbarella för att se hur det ser ut, om det är guldigt eller för gul-skimrande.

Ingen aning om i vilken färgton zircon är, är inte så förtjust i guld/guldiga smycken. Jag kör allt i svart! :)

Töjde 3 av hålen i öronen från 2,4mm till 3,2mm idag! Mycket nice! ;)

Åh, vill sååå gärna ha en piercing i naveln. Måste bara gå ner 25 kg och få platt mage igen först.
Suck...

*kl*
Länge sen jag såg tråden och skrev i den.
Töjningen av kappan har avstannat, av lathet :p
Men ska ta tag i det igen.
Har fått i en i andra bröstet så nu sitter det ringar i båda. Dock är jag inte helt nöjd med ring. Funderar på att gå tillbaka till stav. Sambon tycker jag ska avvakta och istället töja och få i mer tyngd. Jupp, det är mycket töjning här. Han har töjt både här och DÄR :o :d
I förra veckan gjorde jag slag i saken och satte en i underläpper oxå. Har funderat fram och tillbaka under flera år. Tvekat mest pga jobb men även då jag tyckte att jag kanske e för gammal (29) för att forsätta pierca. Men äh! Man e inte äldre än vad man gör sig.
Sjukt nöjd med läppen e jag iaf. Skulle byta ut läkstaven igår, men den jag köpte var way to liten. Så i med den långa igen och leta efter en i mellanstorlek :)

Vad bra! Fick hem min barbell idag och är mycket nöjd med utseendet, dock inte med måtten jag beställde. Tog en mm för stora kulor och givetvis var jag tvungen att ta ut den ur förpackningen för att verkligen konstatera att det blir för klumpigt.. Kan inte ha den någon annanstans heller så där gick 110 spänn åt fanders. Men snygg är den.

*kl*

Fan, den här tråden har man ju totalmissat!!! :love:

Har ett "gäng" :angel: Har gått ner från 22mm till 12mm i båda öronen, meeen nu är det dags att utöka dom lite till känns det som.
Septum, näsvinge, labret, tunga, v. bröstvårta, klitoriskappan och en i vardera yttre blygdläpp.
Har plockat ut ett gäng också. Tycker dock att det gör ondare att pierca sig ju äldre jag blir! :rofl:

KL

Köpte nytt smycke till bröstvårtan igår på en typ marknad och är toknöjd =D En stav med piggar och rosa blingbling på =D Yay! Har bestämt mig för att pierca andra bröstvårtan också, ett tag när jag hade läkstaven i blev jag tveksam till om det verkligen var snyggt, men nu när jag kan ha vilka snygga smycken jag vill tycke rjag det är toksnyggt! =D

Så tänkte jag fråga en sak om töjningar i öronen, har blivit lite småsugen på en.. men asså, hur gör man? Hur börjar man töja om man har bara ett vanligt hål i örat liksom? Och hur lång tid tar det att töja det så att man kan ha en liten tunnel, typ som den minsta på denna bilden? =)

BSFTJ.jpg

=)

//r

Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Inspirerad av diskussionen i vad gör vi. Det här med människovärde är en intressant diskussion. Vad är människovärde? Är vi olika värda... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 584
Kropp & Själ Vad skulle ni säga till någon som är suicid? Förutom att hjälp finns att få och här är telefonnumret. Något som inte låter som att man...
Svar
17
· Visningar
1 214
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka