Trissa

Trådstartare
Vi tänker byta ut en av bilarna till något mer gårdsbetonat, dvs en pickup. Diesel, automat, hyfsat ekonomisk och trevlig att dra hästsläpet (1990 kg) med är kriterierna. Vad ska vi titta på, tycker ni?
 
Sv: Pickup

Vi har en Dogde Ram 4*4, enkelhytt, korta flaket och stora motorn. Bil som är både kraftfull och rolig.
 
Sv: Pickup

Mitsu L200, är inne på tredje nu. MEN- och det är ett stort men - den är kinkig med oljebyte. Vår förra bytte vi två motorer på. 1000 mil utan oljebyte är likamed en säker död, visade det sig.

Nissan har jag tyvärr inget gott att säga om efter att ha haft fyra st i verksamhet.
 
Sv: Pickup

Jag gillar Hilux, men jag har ingen och har inte haft någon. Min farbror är dock inne på sin tredje efter att ha testat sig genom Nissan Navara, Dodge Ram (jag äääälskade den bilen :love: ), Chevor och tror han hade en L200 mellan Dodgen och Navaran.
 
Sv: Pickup

Mitsu L200, är inne på tredje nu. MEN- och det är ett stort men - den är kinkig med oljebyte. Vår förra bytte vi två motorer på. 1000 mil utan oljebyte är likamed en säker död, visade det sig.

Nissan har jag tyvärr inget gott att säga om efter att ha haft fyra st i verksamhet.

Vad har ni gjort med Nissanbilarna då?

Min Nissan King Cab Navarra 2001... Diesel , dubbelhytt gått 28 tusen mil .. bytt olja en gång..brukar få lite dåligt samvete emellanåt och fylla på 1 liter olja, bytt ingenting inga ggr..jo däck och nu senast spindelleder fram. Tutat och kört.. dragit transport med 2 hästar i 100 år Europa runt.. vanskött den stackaren som man bara kan vansköta en bil.. kanske det som varit räddningen ;)
 
Sv: Pickup

Vi har en Mitsubishi L200 och en Nissan Navara, Navaran är en dröm att dra med!
Tycker inte L200 är lika bra, inte lika stark heller.
 
Sv: Pickup

Varan workhorse ar en dodge dually, 1 tonne, long box... -91.

Den har kort over nastan varenda hage i den har delen av saskybush, dricker iofs soppa som en jagvetintevad, men har tagit brutal misshandel och vanvard i manga ar. Den drar med latthet en stocktrailer med 9 vuxna valacker i utan problem, quarters da modell storre.

Den kan ta rejalt med abuse och tuffar pa som rena rama taget... Alskar't. Kommer bli en riktigt pain in da butt att byta ut nar den dagen kommer.
 
Sv: Pickup

Pratade med en av byborna i förmiddags, hans Nissan från 2008 har gett upp livsandarna. 15 000 mil är inte mycket på en fullservad diesel, som inte ens dragit många mil.

Jag vidhåller min personliga uppfattning, Nissan går bort. På jobbet var det arbetsredskap, som gick på anläggningssträckorna. Nissans verkstad svarade - när vi klagade att allt föll i bitar - "modellen är inte gjorda för att på på sådant underlag". Well....
 
Sv: Pickup

Håller helt med. Det fanns en tid när King Cab:arna var totalt outslitliga. Tyvärr har de tio senaste årens modeller bara blivit sämre och sämre. Och serviceorganisationen är helt värdelös. Har väldigt många lantbruksvänner som övergett nissanpickuperna efter att ha varit dem trogna i väldigt många år.

Jag skulle köpa en amerikans pickis typ cheva eller dodge. Möjligtvis en Volkswagen Amarok.
 
Sv: Pickup

Toyota är tydligen väldigt, väldigt bra. Men det märks också på prisbilden, då de ligger ett rejält kliv över övriga märken.
 
Sv: Pickup

Ja, det har jag också hört att de skulle vara. har dock aldrig kört någon själv men det man hört om dem så har de fått väldigt bra kritik :) Dessutom har de väl en modell som är framtagen för amerikanska marknaden och ska konkurrera storleksmässigt med Chevrolet och Dodge. Toyota Tundra tror jag den heter :cool:
 
Sv: Pickup

Dessutom har de väl en modell som är framtagen för amerikanska marknaden och ska konkurrera storleksmässigt med Chevrolet och Dodge. Toyota Tundra tror jag den heter :cool:
Tundra är trevlig tror jag, har sett några stycken i Sverige fast jag tror de är sidoimporterade. När jag kollade för nåt halvår sen fanns det tyvärr inte något dieselalternativ. :meh:
 
Skulle jag köpa ny pick up hade jag nog kikat mot en Isuzu D-Max. Tycker de är väldigt trevliga.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: attheedge
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
405
Senast: Windy
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 289
Senast: Smurfoff
·
Juridik & Ekonomi Jag har två bolån på mitt hus. Ett som är ca 75% av hela lånesumman och som nu är bundet något år till. Det andra lade jag till för...
Svar
19
· Visningar
1 041

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Häst med känslig hud - era bästa tips!

Omröstningar

Tillbaka
Upp