Photoshop-hjälp!

E

Eileen

Jag har två bilder, en bild på en häst och en bild på en äng.. jag vill nu klippa ut hästen och föra över den till ängen. Hur gör jag? :confused:
 
Sv: Photoshop-hjälp!

men tar och klickar på en symbol som ser ut som ett lasso..
Sedan markerar du runt hela hästen i kanten så at det inte kommer med någon bakgrund..Sedan höger klickar du på musen och tar kopia via lager och sedan tar du och byter till pilen och drar bilden till bakgrunden..
 
Sv: Photoshop-hjälp!

SilverTail skrev:
men tar och klickar på en symbol som ser ut som ett lasso..
Sedan markerar du runt hela hästen i kanten så at det inte kommer med någon bakgrund..Sedan höger klickar du på musen och tar kopia via lager och sedan tar du och byter till pilen och drar bilden till bakgrunden..

hm nej användläget snabbmask istället ;)
elelr så får trådägeren lägga upp bilderna här så ska jag hjälpa till ;)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 020
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
291
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·
IT & mobiler Jag har ett par foton där jag skulle behöva sudda bort delar av bakgrunden. Finns det någon gratis app till iPhone där man kan göra det...
Svar
11
· Visningar
462
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Tråden för spår
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp