Peyote Vision?

Linda_77

Trådstartare
Är det nån som vet något mer om den danske hingsten Peyote Vision än det som står på ägarens hemsida? Hur är hans avkommor?

Sv: Peyote Vision?

Har part på en häst som står på gule gård/little meadow. (Joys sista länk) Deras 1,5 års sto efter Peyote vision (Dakotas föl) är riktigt fin. Har en otrolig kontroll på sina ben och trevligt temprament. Vill gärna va med och se vad som händer.
Har ridbanan bredvid hagen. När jag ska rida kommer hon pfta springande i fullfart ända fram till stängslet och tvärnitar. Då vill hon gärna leka med min medryttarhäst.
Hade gärna köpt den om jag letat efter häst i den åldern.

Å nu är hon min.... :banana:

Ni som har en Peyote-avkomma, eller känner till någon får gärna berätta mer om era :d

Tackar! Än så länge känns det jättebra, jag är supernöjd :love:
Allt gick väldigt fort, tog med mig transporten i lördags och bestämde mig efter lite velande fram och tillbaka för att ta med henne direkt.
Han som äger Dakota (mamman) kom och hjälpte till att lasta enl. Parellis metoder vilket gick jättebra. Hon har verkligen trevligt temperament och tog den långa hemresan med ro, stod mest och åt.
Igår veterinärbesiktades hon utan anmärkning, så idag vågade jag släppa henne med de andra. Hon har redan blivit bästis med ett annat ettårs-sto (quarter) och verkar trivas bra.

PM:a gärna och berätta allt du vet om henne, det vore jättekul! :banana:

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 647
Senast: Gabby_Ossi
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 609
Senast: Nepenthe
·
Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 413
Senast: Acto
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 904
Senast: Lea88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18