Petrie eller Cavallo

cactuspower

Trådstartare
Står nog mellan dessa stövlar, när jag ska köpa dressyrstövlar :d
Tycker båda verkar bra men vilka är bäst enligt er - eller tror ni?
Vad har ni för erfarenheter av dessa?

Ang. Cavallo så blir det nog Piaffe eller Piruette (heter de så) och blir det Petrie så blir det någon utav dressyrmodellerna, men jag vet inte vilken riktigt!?!

Har lite svårt att välja.. vad tror ni??

Lutar nog åt att jag köper ett par tills i höst.. vad går ett par Petrie på i pris och varifrån beställer man dessa? Cavallostövlarna vet jag vart man får tag på, till skapliga priser i af!

Sv: Petrie eller Cavallo

Petrie! MYCKET snyggare stövlar än Cavallo... Anky-modellen e ju underbar (ska inköpas snart), nu rider jag i mina 4 år gamla Petrie o dom e underbara, dock lite för korta + att jag satt in dragkedja i dom.
Tror jag betalade för mina Petrie då ca: 2'500kr, det är väldigt prisvärda stövlar!
Min mamma har cavallo o mina är, trots daglig användning och dessutom hårt utsatta av ilsk ponny, mkt finare! Hennes har lixom mist lyster och går inte ens att putsa upp, trots att de är skötta exemplariskt och mina inte lika bra.

Okej, blir nog Petrie då. De är väll snäppet dyrare än Cavallos stövlar (eller?) men har de bättre hållbarhet så är det ju värt pengarna!

Skulle också ha köpt petrie, tycker de är grymt mycket snyggare än cavallo!
I sthlm kan du köpa dem på sadelkammaren i bromma, sen finns det säkert på andra ställen också.

cactuspower skrev:
Står nog mellan dessa stövlar, när jag ska köpa dressyrstövlar :d
Tycker båda verkar bra men vilka är bäst enligt er - eller tror ni?
Vad har ni för erfarenheter av dessa?

Ang. Cavallo så blir det nog Piaffe eller Piruette (heter de så) och blir det Petrie så blir det någon utav dressyrmodellerna, men jag vet inte vilken riktigt!?!

Har lite svårt att välja.. vad tror ni??

Lutar nog åt att jag köper ett par tills i höst.. vad går ett par Petrie på i pris och varifrån beställer man dessa? Cavallostövlarna vet jag vart man får tag på, till skapliga priser i af!
Jag ska snart köpa ett par Petrie Anky ridstövlar då de liknar Cavallo Piaffe väldigt mycket men de är billigare än Piaffen samt att Petrie Anky har oxskinn(?) i stället för kalvskinn som jag tror(!) att Cavallo Piaffen har, detta gör att skaftet inte sjunker ihop lika mycket på Petrie Anky stöveln gemfört med Cavallo Piaffe(n). Dock är Petrie väldigt hårda innan de är inridna/ingådda.

Vid måttbeställning tar det normalt mellan 8 och 10 veckor förstövlarna att komma (både Petrie och Cavallo)

De priser jag har sätt på Cavallo Piaffe är 5300kr här i Stockholm.
För Petrie Anky ligger priset på 4295kr, vilket personligen gör att jag skulle valt Petrie Anky dressyrstöveln i stället (vilket jag också skall göra :D ) både på grund av priset men även på grund av skaftet på stövlarna då jag inte vill att de skall sjunka så mycket som en Cavallo stövel gör.

I Stockholm finns det olika affärer att välja mellan men jag rekommenderar Hästgallerian men de finns även hos sadelkammaren i Bromma.

Mvh
Christian

Själv har jag ett par Cavallo winner plus-stövlar (dressyrmodell med dragkedja). Mina har inte alls sjunkit ihop mkt har haft de sedan i julas, mycket använda under tiden jag har haft dem. Har aldrig fått skav av dem, otroligt bekväma och man får superbra känsla i dem!

Fast sedan ´har inte jag så mycket annat att jämföra med, mina första och hittills enda stövelpar är det jag har nu. Superstor skillnad jämför med att vara utan! ;)

Jag tycker att du ska prova båda och ta dom som Du tycker bäst om! Jag provade Petrie, Königs och Cavallo + några mer märken! Det var Könings jag helst ville ha från början då jag hade sett lite skräck exempel på äldre cavallo modeller(sjönk ihop och tappade glansen men det var väl de billiga modellerna antar jag).. Men jag tyckte bäst om Cavallo(piaffe) både komfort och utsendesmässigt och det var det märket som dom i buktiken rekomenderade (Hästgallerian).. Min tränare och en kompis i stallet fick i samma veva sina Cavallo Piaffe och dom var så fina så det vart ett enkelt val för mig när jag väl bestämde mig!! (Tog ett halvår innan jag bestämade mig provade så många olika)
Men jag måttade i både foten och benet + valde dragkedja på insidan och valde och lacka dom också!!
Det ända jobbiga är väl att de inte vill sjunka ihop i foten så det är jätte svårt och trampa ner hälen för de är väldigt hårda där och i benet!! (Mycket bekvämma) Men det är väl bara postetivt egentligen skänklarna ligger perfekt!
Men som sagt jag tycker du ska välja de du vill ha, de som passar dina ben eller faller dig i smaken utsendesmässigt!!

Liknande trådar

Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 275
Senast: aiquen
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 950
Senast: Petruska
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Hejsan, Postade även detta på vovve-forumet men tänkte att det kanske finns folk här också med intressanta åsikter! :) Dvs detta... 2 3
Svar
52
· Visningar
4 573
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka