Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nackdelen med pessoabett är att det inte finns några fördelar.
åh tänker precis som dig! tycker inte att pessoat är ett bra bett, men jag är inte som alla (okej, väldigt många) här som hellre skulle begå självmord än att rida på pessoa i fem minuter.
Jag har ett kallblod, fjording. Han har alltid haft problem med munnen, allt från att lägga tungan över till att få skavsår osv. Därför varierar jag bett heeela tiden och då händer det att pessoat kommer till användning, jag har ett tredelat och jag rider nästintill akademiskt när jag rider på pessoat, lång tygel och ett annat sätt, för att jag vet hur det fungerar. Har lärt min kille att göra halt på lång tygel med pessoat, något jag nu kan göra i grimma, och så vitt jag kan se har han inte tagit nån skada av pessoat (som jag ridit på kanske 15-20 gånger på 3 år).
Därför tycker jag att pessoat är ett användbart bett i rätt situation på rätt häst med rätt händer. Har dock sett stela ridskolehästar som blivit "uppmjukade" och dressyrtränats på hööög nivå med "hjälp" av, jaa just det, pessoat, och en uppsättning hårda händer. Det däremot är inte rätt, där kommer man in på att hästen lider. Men det ser tydligen fint ut när den knollrar ihop halsen
Vilket jäkla idioti!"Du måste rida på andra ringen, för hon går inte i form annars."
:/