Jag har varit ute i krig en sväng
Det är så här, att en person som är dömd för sexuellt utnyttjande och våldtäkt på barn
har kommit "hem" till kommunen efter att ha sonat sitt brott.
Denna person har en personlig assistent och ska utföra sysslor som
vaktmästare lite här och var, helt okej för min del.
MEN jag trodde att dom skulle tänka till lite mera, dom här som bestämmer!
När jag hämtade min son på dagis så befann sig denna människa inne på deras lekplats och fixade med ngt, tillsammans med personlig assistent.
Inomhus befann sig alla barn och dagisfröknar, dom vågade helt enkelt inte gå ut så länge personen fanns på deras lekplats.
Dom upplevde det hela som obehagligt och ville inte ha en sån risk på sitt samvete.
Nåväl, jag mailade personens kontaktperson inom kommunen och
ifrågasatte deras beslut ang val av arbetsplatser för denna människa.
Till svar fick jag att "Personen har sonat sitt brott och har rätt till arbete och tillfredsställande fritid. Jag anser att risken för återfall är oerhört liten"
Där blev jag arg, jag var inte ute efter att kränka någons livskvalité.
Jag var däremot orolig för mitt barn! Är det så tokigt?
Jag svarade att det var toppen att personen fick sånt fint stöd och att jag hade allt förtroende i världen för dennes personlige assistent,
MEN jag vill ha en underskrift där någon tar på sig ansvaret utifall mitt barn blir utsatt för brott då personen arbetar på och kring dagiset.
På det mailet fick jag aldrig något svar!
Efter några dagar låstes personen in igen pga hot riktat mot den ansvarige på kommunen, några veckor senare var personen tillbaka.
Då ringde den som är chef för dagispersonalen upp kontaktpersonen på kommunen och ifrågasatte om dom tänkt till ang val av arbetsplats för denne person.
Till svar fick hon "Sådant beslut kan ej ges, då det är kränkande"
Jag får snart magsår!
Det är INGEN som ifrågasätter personens rätt till arbete osv,
men nog tusan kan väl vem som helst inse att dagis och skola inte
är lämpliga arbetsplatser??!!!
Dagispersonalen menar på att dom får gå igenom div. kontroller odyl
för att få arbeta på dagis, men varför gäller inte det alla?
Vad skulle ni ha gjort, och hur resonerar ni?
Är jag en elak kränkande person?
En överbeskyddande mamma?
Det har varit så rörigt så jag vet snart inte vad som är rätt och fel.
Det är så här, att en person som är dömd för sexuellt utnyttjande och våldtäkt på barn
har kommit "hem" till kommunen efter att ha sonat sitt brott.
Denna person har en personlig assistent och ska utföra sysslor som
vaktmästare lite här och var, helt okej för min del.
MEN jag trodde att dom skulle tänka till lite mera, dom här som bestämmer!
När jag hämtade min son på dagis så befann sig denna människa inne på deras lekplats och fixade med ngt, tillsammans med personlig assistent.
Inomhus befann sig alla barn och dagisfröknar, dom vågade helt enkelt inte gå ut så länge personen fanns på deras lekplats.
Dom upplevde det hela som obehagligt och ville inte ha en sån risk på sitt samvete.
Nåväl, jag mailade personens kontaktperson inom kommunen och
ifrågasatte deras beslut ang val av arbetsplatser för denna människa.
Till svar fick jag att "Personen har sonat sitt brott och har rätt till arbete och tillfredsställande fritid. Jag anser att risken för återfall är oerhört liten"
Där blev jag arg, jag var inte ute efter att kränka någons livskvalité.
Jag var däremot orolig för mitt barn! Är det så tokigt?
Jag svarade att det var toppen att personen fick sånt fint stöd och att jag hade allt förtroende i världen för dennes personlige assistent,
MEN jag vill ha en underskrift där någon tar på sig ansvaret utifall mitt barn blir utsatt för brott då personen arbetar på och kring dagiset.
På det mailet fick jag aldrig något svar!
Efter några dagar låstes personen in igen pga hot riktat mot den ansvarige på kommunen, några veckor senare var personen tillbaka.
Då ringde den som är chef för dagispersonalen upp kontaktpersonen på kommunen och ifrågasatte om dom tänkt till ang val av arbetsplats för denne person.
Till svar fick hon "Sådant beslut kan ej ges, då det är kränkande"
Jag får snart magsår!
Det är INGEN som ifrågasätter personens rätt till arbete osv,
men nog tusan kan väl vem som helst inse att dagis och skola inte
är lämpliga arbetsplatser??!!!
Dagispersonalen menar på att dom får gå igenom div. kontroller odyl
för att få arbeta på dagis, men varför gäller inte det alla?
Vad skulle ni ha gjort, och hur resonerar ni?
Är jag en elak kränkande person?
En överbeskyddande mamma?
Det har varit så rörigt så jag vet snart inte vad som är rätt och fel.