Persian Path S xx

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare mellebandolo
  • Startdatum Startdatum
M

mellebandolo

Hej allihopa!
Jag undrar om ni vet något om hingsten Persian Path S xx. Jag ska ev. köpa ett sto med honom som morfar, ue, och vill därför veta allt om honom, vad han gjort, förärvningsegenskaper etc..

Sv: Persian Path S xx

*surfelisurf*

"Persian Path xx was used extensively in the late 1970's and early 1980's to improve the athleticism and "blood" of the heavier Dutch breeding mares typical at the time. Persian Path xx traces his lineage back through one of his grandsires, Persian Gulf xx, to the legendary thoroughbred Nearcos xx. Persian Path xx raced 13 times and won five times before retiring to the breeding shed."

Han är morfar till t ex Zuidpool, som är pappa till Tinka's Boy.

Är Persian Path xx och Persian Path S xx samma hingst?
antar det eftersom Persian Path xx är morfar till Zuidpool

Jag har en avkomma e.Elmshorn-Zadok-Persian Path xx Har även haft mycket kontakt med mamman som har Persian Path som morfar.

tack för svaren :) läste någonstans att Persian Path S xx var hans nämn i halvblodsavel och utan S i fullblod. Men det är ju samma hingst, så med eller utan S:et gör nog inte så mkt

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
514
Senast: Nikan
·
Skola & Jobb Hej, Jag undrar hur ni hade gjort i denna situation. Jobbar med ett företags ekonomi och sköter allt inom det området, har även...
Svar
9
· Visningar
782
Senast: Tilly_85
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 897
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka