linoda
Trådstartare
@niphredil Fast att jämföra pedofiler och irriterande knappljud på mobilen
känns ju som en ganska
absurd jämförelse
Tack! Precis vad jag tänkte skriva.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@niphredil Fast att jämföra pedofiler och irriterande knappljud på mobilen
känns ju som en ganska
absurd jämförelse
Det handlar inte om att jämföra pedofili och knappljud, det handlar om att mina personliga åsikter om hur andra människor ska straffas knappast kan väga tyngre än faktisk forskning och kunskap. Jag kan ha massa åsikter och det är helt okej men det betyder inte att jag har fog för dem. TS har i den här tråden endast argumenterat utifrån känslor och tyckande och vägrat ta till sig något som ens liknar fakta och studier. Det är ignorant.@niphredil Fast att jämföra pedofiler och irriterande knappljud på mobilen känns ju som en ganska absurd jämförelse
Mord på barn, misshandel, tortyr. Att döda nära anhöriga.@Lobelia Det skulle jag också vilja veta?
@Mammas att min såkallade taskiga människosyn alltså av mördare, pedofiler , våldtäktsmän osv skulle vara värre än vad de utfört känns lite ledsamt som jämförelse
Och jag tycker det är skrämmande att så "många" här på buke" tycker det är helt ok att bo granne mm med en dömd pedofil
Menar du på fullt allvar att jag skall plöja igenom drygt 180 inlägg för att hitta just det där du skrev att de inte borde få komma ut ens till sin egen begravning?@vallhund och @peter_lundin Uppskattar gärna att bli taggad och inte bli pratad över huvudet på eller idiotförklarad för min åsikt.
Jag menar precis det jag skrev. Pedofiler som inte begår övergrepp skadar inte barn.@Niyama Menar du att de som pedofiler inte har inverkan på barnen av att just inte göra något, utan bara stanna i tanken? Eller vid en annan gräns? Ursäkta illa formulering, får inte fram det jag menar
Det verkar som du förutsätter att alla som inte tycker som du o TS är mer än lovligt naiva o inte har den blekaste aning om livets skuggsida. Du har ingen aning om vad vi varit med om eller vad vi arbetar med.@mooi Den här skrämmande synen i tråden du nämner tror jag är vanligare än man tror. Föräldrar som oroar sig för sina barn tex. Men också vi, bland annat, som kanske sett och varit med om en del saker - där man inte kan tänka annat än att det vore förödande med vissa människor på fri fot igen. Sen är man nog oinsatt också i hur just arbetet kring detta sker med att slussa ut dessa "brottslingar" i samhället igen.
Precis, hur ska ett barn kunna bli skadat av att någon runkar och fanitserar om barn i sin egen kammare?Jag menar precis det jag skrev. Pedofiler som inte begår övergrepp skadar inte barn.
Snarare så tenderar äldre, folk oavset ålder med bred livserfarenhet samt högutbildade vara mer toleranta och nyanserade i sina åsikter.Det verkar som du förutsätter att alla som inte tycker som du o TS är mer än lovligt naiva o inte har den blekaste aning om livets skuggsida. Du har ingen aning om vad vi varit med om eller vad vi arbetar med.
Är du orolig för pedofiler så blir ditt barn bättre skyddat om du inte släpper hem det till kompisen eller lämnar det till farbror. Det är större risk.@cirkus
På så sätt att det varken gör från eller till om det bor en dömd pedofil vägg i vägg. Jag skulle inte kunna slappna av för fem öre! Barnen skulle inte kunna leka ensam på gården eller gå till kompisen som bor några hus bort utan att jag skulle oroa mig hela tiden.
Säger inte att jag inte har
koll annars, men det skulle
vara på ett helt annat sätt med en som man vet har blivit dömd för pedofili.
@cirkus
På så sätt att det varken gör från eller till om det bor en dömd pedofil vägg i vägg. Jag skulle inte kunna slappna av för fem öre! Barnen skulle inte kunna leka ensam på gården eller gå till kompisen som bor några hus bort utan att jag skulle oroa mig hela tiden.
Säger inte att jag inte har
koll annars, men det skulle
vara på ett helt annat sätt med en som man vet har blivit dömd för pedofili.
@Mammas Någon som är paranoid har dylika drag som en schizofreni och har en ganska banal verklighetsuppfattning, förstår att du gärna vill sätta mig inom den ramen vilket jag tycker är otroligt otrevligt