Permanentbädd?

Sea

Trådstartare
Hej!
Jag funderar på att anägga en permanentbädd åt min systers ponny som har kronisk bronkit och därför står i utebox. Nu skulle jag behöva lite information om hur man anlägger en bädd och vilket strö man ska använda. Uteboxen har jordgolv.

Hoppas att nån kan hjälpa mig! //Sofia. :bump:

Det är inte så bra att ha permanentbädd om hästen har luftrörsproblem. Det blir för mycket ammoniak. Bättre är att ha ett så dammfritt strömedel som möjligt (ex. papper, men torv har annars det "bästa" dammet), och god ventilation nere i boxen, ex. håltegel eller uppborrade hål.
Man bör kanske också lägga ett rejält lager grus i botten för jord är ju risk att det blir lerigt av kisset. Grus leder ner kisset i backen bättre.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 102
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 755
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Hästvård Hej! Jag står inför ett tufft beslut om att eventuellt låta min bästa vän på 20 år få somna in. Jag har ägt honom sedan han var 7 år...
Svar
8
· Visningar
1 420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar