Permanentbädd

Nallen

Trådstartare
Jag har hört att det ska finnas något alternativ till kalk i botten på en bädd. Det ska minska ammoniaklukt mm. Någon som vet vad jag letar efter?

Hur mycket kalk använder ni som använder kalk?

Sv: Permanentbädd

Precis som redan sagts är det nog stalosan du tänker på.

Dock, jag har inte märkt ngn effekt alls med kalk, med stalosan eller med ingenting alls, så numera kör jag utan något alls i den vägen faktiskt.

Jag använder Stalosan och det tar bort kisslukten. Man känner på lukten så fort det är dags att lägga på ett nytt lager.

i mitt stall har vi foderkalk. en sån påse (25kg tror jag det är) per box

Liknande trådar

Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
770
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Finns det något vettigt alternativ till bomull (tussar, pads osv) när man ska badda t.ex huden med någon vätska? Bomullsproduktion är ju...
Svar
5
· Visningar
467
Senast: MiniLi
·
Hemmet Det står helt still i huvudet, men visst finns det väl ett begrepp för dörrar som har det här mönstret/strukturen? Hade dörren haft...
Svar
7
· Visningar
516
Hundträning Det finns förstås många myter, teorier och metoder runt hundträning. Nos i kiss är väl en av de mest välkända och utdaterade... men idag...
7 8 9
Svar
174
· Visningar
10 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat