permanentbädd i lösdrift???

F

fejema

Har en liten undran kring det här med permanentbädd i tex lösdrift, vilket underlag är bäst...halm??? Hur planerar man och sköter permanentbädd och hur ofta skall den kalkas...om den skall kalkas alls??? Vad är positivt och vad är negativt...skulle bli jätte glad över tips och råd då jag och min stallkompis vill prova detta i vinter.

Sv: permanentbädd i lösdrift???

fejema skrev:
Har en liten undran kring det här med permanentbädd i tex lösdrift, vilket underlag är bäst...halm??? Hur planerar man och sköter permanentbädd och hur ofta skall den kalkas...om den skall kalkas alls??? Vad är positivt och vad är negativt...skulle bli jätte glad över tips och råd då jag och min stallkompis vill prova detta i vinter.

Jag har halm som bädd. Underlaget är park (ett stenmaterial med kalk i). Tar bort bajs varannan dag ungefär och byter ut all
halm som är blöt 2 ggr i veckan ungefär. Det som är torrt låter
jag ligga kvar.
Parken gör att halmen inte trampas ner i marken, så det går inte åt så himla mycket.

Sv: permanentbädd i lösdrift???

I lösdriftsstallet där jag rider ligger det torv underst, sedan halm.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 196
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 741
Senast: CaisaCax
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 980
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 419
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5
  • Träning och hälsa del 12