permanent-bädd

T

tompis

...en otroligt korkad fråga... har haft permanentbädd i stallet i fyra år, den har bestått av kalk, spån o halm, har funkat kanonbra. Skulle fixa till boxarna efter sommarbete nu o gör slut på kalket, kastar den tomma säcken o nu har jag ingen aning om vad för sorts kalk det var...???
D var en stor säck som räckt i massa år såg ut som potatismjöl närr man kastade ut det, har varit på bygg- trädgårdsmarknader men d stämmer inte!! Får väl åka till "lantmännen" i värsta fall o se dum ut!!?? :confused:

Sv: permanent-bädd

Jag tror på släckt kalk jag med. Men fråga på lantmännens, de måste ju veta vad det är du ska ha. Tycket att det är skönt att höra att det inte bara är jag som är förvirrad ibland :angel:

/kiira

Liknande trådar

Anläggning Vi ska äntligen bygga stall hemma och kommer att ha en inhyrning på helinackordering. Jag har alltid velat ha permanentbädd till mina...
2
Svar
30
· Visningar
6 130
Senast: Pancakes
·
Hästvård För det första: Fördelar- resp. nackdelar med halm? Vilken sorts halm använder man helst till att strö med? Är det ett dyrt eller...
Svar
9
· Visningar
1 071
Senast: gloom_
·
Träning Jag funderar på att ha en permanentbädd i mitt stall i år. Hade tänkt att använda kalk, spån och sen halm ovanpå. Jag är bara lite...
Svar
1
· Visningar
788
Senast: Thera
·
K
Hästvård Hur gör ni när ni lägger den? Vad använder ni? kalk och halm eller? om man vill ha spån då? kan man göra en permanent bädd som funkar...
Svar
11
· Visningar
857
Senast: Kiira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama