Tror vi måste ha en i Small istället...
Visa bifogad fil 56392
Jag har S även till min lilla DS som är precis 30 cm i manken, borde vara rätt lik Totte. Köpte också XS först men skickade tillbaka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror vi måste ha en i Small istället...
Visa bifogad fil 56392
Utöver det som redan skrivits: de hundar som struntar i att de har selen nära armhålorna och rör sig som vanligt brukar istället få skav. Inte heller helt trevligtSkäl tråden då många här verkar ha bra koll och uttrycker samma åsikt
Hur vet man vad som är för nära armhålorna? Och varför vill man inte ha selen vid armhålorna?
Jag har S även till min lilla DS som är precis 30 cm i manken, borde vara rätt lik Totte. Köpte också XS först men skickade tillbaka.
Ligger två på tradera nu
Jag hade likande sele som på första bilden till Marvin ett tag, jättenöjd med utrymmet mot armhålan där Tyvärr så tryckte den emot halsen på honom så den fick pensioneras Sådan modell som på andra bilden har jag funderat på, men hade nog helst sluppit remmen närmast armhålornaNu är inte det här perfekta selar egentligen, men här ser man hur långt ifrån armhålan mina damers selar hamnar. Det tycker jag är lite lagom
Här är en annan modell, går nog att se bra trots att hon har matchande täcke under också.
Hoppas att du hittar en small och att den sitter lite bättre! Det är S jag har tänkt till Torsten, men han är nog lite större än Totte. Får se hur den sitter, om jag får tag på enTror vi måste ha en i Small istället...
Visa bifogad fil 56392
Tippar på att du hade en vanlig vinthundssele då? Typ sådan här:Jag hade likande sele som på första bilden till Marvin ett tag, jättenöjd med utrymmet mot armhålan där Tyvärr så tryckte den emot halsen på honom så den fick pensioneras Sådan modell som på andra bilden har jag funderat på, men hade nog helst sluppit remmen närmast armhålorna
Ja, det stämmer Då är ju selarna du har bättre, klart trevligare front!Tippar på att du hade en vanlig vinthundssele då? Typ sådan här:
(Bild från Torshammarens)
Mina damers selar ser ut såhär, just för att jag inte gillar fronten riktigt på selen ovan:
Tur! Slutsåld i S på Dogmania!
Såg inte riktigt på bilden, är det en Hurtta? Isf har Nora en S liggandes som hon vuxit ur, i den färgen.
Inte riktigt vad du frågade efter men kan vara värt att tänka lite nytt ibland..Visa bifogad fil 56435
Tyvärr inte bild med hund men ändå..
Denna sele är den enda min hund gillar. Gott om plats vid armhålorna och lätt att justera. Främre remmen kan öppnas men hålet för huvudet blir väldigt stort så inte ens min princessa tycker att det är obehagligt att få den över huvudet.
Bröstremmen går ju rakt över bogen men så länge kopplet är riktat snett uppåt, som det blir naturligt med mindre hund, lägger det sig bättre över bogen än man först kan tro.
Fördelen är att det är minimalt med remmar och grejer som kan irritera eller bli blöta. Bröstremmen är ordentligt vadderad.
Drar hunden hårt åker bröstremmen upp lite på halsen men om hunden oftast går fint är denna super tycker jag.
Tack för tipset, men jag kan inte se hur en sådan sele kan ligga trevligt och ergonomiskt över hals, bog och skuldror så det är inget alternativ härInte riktigt vad du frågade efter men kan vara värt att tänka lite nytt ibland..Visa bifogad fil 56435
Tyvärr inte bild med hund men ändå..
Denna sele är den enda min hund gillar. Gott om plats vid armhålorna och lätt att justera. Främre remmen kan öppnas men hålet för huvudet blir väldigt stort så inte ens min princessa tycker att det är obehagligt att få den över huvudet.
Bröstremmen går ju rakt över bogen men så länge kopplet är riktat snett uppåt, som det blir naturligt med mindre hund, lägger det sig bättre över bogen än man först kan tro.
Fördelen är att det är minimalt med remmar och grejer som kan irritera eller bli blöta. Bröstremmen är ordentligt vadderad.
Drar hunden hårt åker bröstremmen upp lite på halsen men om hunden oftast går fint är denna super tycker jag.
De har precis uppdaterat sina selar och koppel och åtminstone ett koppel såg väldigt stabilt ut för stora hundar.Eftersom Winter på kort tid slitit ut två Metizo-selar är jag i shoppingtagen. Nu var det inte nödvändigtvis selarnas fel då en var en Large som han haft sen förra hösten men som var utspänd till max och nog lite för tunn i remmarna sen han växte till sig. Den andra var Breezes gamla som han fick överta, så den var ju redan lite sliten. Så Metizo är inte nödvändigtvis ute ur bilden.
Har kikat på Dog Copenhagens kraftigare variant (inte Air) och gillar att fästet fram sitter på en tygplatta och inte som fästpunkt för tre remmar som på Metizon. Men...är den kraftig nog? Deras koppel finns ju bara i under 15 kg och över 15 kg, så de känns som de kanske vänder sig till små och mellanstora hundar? Den behöver hålla för 35 kg explosiv boxer som kan ligga på som satan ibland. Har någon erfarenhet av Dog Copenhagen på större hundar?