PepptrÅden

wrangler

Trådstartare
Kom igen nu!

Passa på att peppa varandra här! Skriv vad ni behöver peppning med och ge positivitet och glädje till varandra!

Inga negativa grejer. Har du inget positivt att skriva till någon eller tom känner att du måste kritisera eller säga något (vilket kan vara helt okej!) så svara inte i just denna tråden utan ta det i någon annan tråd eller via pm!

Jag har haft en dålig avelssäsong och inte kunnat fokusera på min verskamhet på grund av svåra sjukdomar i familjen och egna skador. Så nu behöver jag lite peppning inför den långa vintern och nästa säsong!!! :bow:

Pepp och glÄdjetrÅden

Man får ju givetvis också skriva om man bara är extra glad för något och inte behöver just pepp. Det kan vara peppande för andra i sig!

Sv: PepptrÅden

Vet inte om det är peppning men måste säga att just din avel verkligen imponerat på mig! :laugh: :banana: Du verkar få fram otroligt snygga och trevliga individer!! :laugh:

Jäkligt segt när det varit mycket som gått fel men som tur är, så är det är ju bara en tidsfråga innan det vänder! :laugh:

Men tack :D Sånt beröm peppar verkligen! :bow:

Man blir så arg när kroppen jobbar emot en men det försvinner i ett ögonblick när man ser det där lilla fölet man planerat så länge för ligga där i halmen, eller när man får till det ordentligt på sin egentränade unghäst osv. :love:

Jag behöver peppning för att orka hålla på med hästar öht... Haft 2 jobbiga år. En häst som jag inte vet om jag passar ihop med, som dessutom varit skadad och sjuk. Försökte sälja innan han blev sjuk, men ingen var intresserad. Har svårt att se framåt just nu. Han ska vila i ca 6 månader till. Han är troligen mycket svårsåld även om han blir frisk en dag. Kanske blir han bra, kanske kan han mogna med tiden så att jag klarar av honom. Eller inte...

Inte kul när det inte känns rätt med hästen och dessutom med en skadad häst. Har du fler hästar eller bara denna?

Nåt som kan hålla modet uppe är ju att kanske fundera lite på vad man skulle vilja ha istället (även om det låter hemskt). Kolla lite unghästar kanske :laugh:

Kanske att man kan få åka och rida lite på någon kompis hästar eller så :)

Jag har en skadad häst hemma oxå och det är verkligen inte kul.

Tack för pepp! Har en häst till som är 18 år och som var tänkt som sällskap och som jag har tänkt sätta igång litegrann. Hon har också varit sjuk. Kollar hela tiden på hästar till salu, men jag vet ju inte om jag kommer att kunna köpa någon. Unghäst vill jag inte alls ha (man blir liksom inte yngre med tiden...). Detta är min tredje unghäst och jag trodde verkligen att jag nu äntligen hittat HÄSTEN i mitt liv. Han var min drömhäst, men just nu är det mer som en mardröm... Det finns häst jag kan få rida, men det känns inte lika kul när man i alla fall måste fixa sitt eget stall först. Dessutom så blir längtan efter att få träna sin egen ännu starkare då... Får försöka ta mig igenom vintern så får jag se sen.

Vad är det för häst? Vad var problemet innan och vad har han för skada?
Han kanske fortfarande är din drömhäst? Om du ger honom tid att bli frisk och du kan få lite bra hjälp med honom sedan?

Vad är 18-åringen för en häst? Inget du kan sälja?

*kl*

vad denna tråden dök upp lägligt då:)
skulle behöva nått styrkade ord inför morgondagen då min foderhäst ska flytta från mig för att förgylla en annas liv..

känns jätte bra med den nya fodervärden och jag är övertygad att han kommer få det jätte bra och att dom kommer ha mycket roligt ihop:banana:
är dessutom mitt val att inte ha kvar honom längre, då jag känner att jag inte kan lägga så mycket tid å pengar på honom som jag vill, då jag har en unghäst på 3 år oxå..

Men det känns så förbannat tungt :cry: för jag avgudar verkligen denna lilla häst..

Kan bara hålla med om att den här tråden kom lägligt.:):bow:

Är dunderdeppad efter ha varit tvungen att ta bort min älskling
efter att han spjälkade sig i hagen under ett regnoväder i somras.
Trodde först inte att det var så allvarligt eftersom han gick för egen maskin till att börja med.
Men det blev bara värre och värre.
För att göra en berättelse kort tog jag beslutet att ta bort honom för två veckor sen under samråd med vet.:cry:

Men som Isabelle L skriver; Nåt som kan hålla modet uppe är ju att kanske fundera lite på vad man skulle vilja ha istället (även om det låter hemskt).

Och det är just vad jag gjort, hittat en annan liten kille som passar mig bra.:)

Efter regn kommer solsken, men jag kommer alltid att sakna Tallis:love:

Det är alltid tungt att fatta svåra beslut men känns det rätt i hjärtat är det oftast även rätt i övrigt... Pepp pepp till dig för att du vart tillräckligt modig och stark för att fatta ett bra beslut för din vän:laugh:

Till er alla andra:p

Pepp pepp, för att ni trots motgångar och tuffa perioder biter ihop, samlar era krafter och försöker ta er framåt... aldrig roligt med skador på vare sig djur eller människor, men ni kämpar er vidare i allt tungt och kommer så småningom få det lite lugnare... Ni är jätteduktiga...:D

Men som Isabelle L skriver; Nåt som kan hålla modet uppe är ju att kanske fundera lite på vad man skulle vilja ha istället (även om det låter hemskt).

Och det är just vad jag gjort, hittat en annan liten kille som passar mig bra.:)

Efter regn kommer solsken, men jag kommer alltid att sakna Tallis:love:

Beklagar din förlust!

Men jag tycker faktiskt inte att det låter hemskt att titta på annat. Bara för att man vill ha något annat/mer betyder inte det man inte uppskattar eller bryr sig om det man redan har.

Själv har jag en stor hobby i att forska i olika stammar och blodslinjer och sitter ideligen och kollar på tävlingsresultat och youtube klipp från USA för att komma fram till vilka olika linjer som passar bäst ihop och vilka olika typer av hästar som gett bäst avkommor osv. (typ ett heltidsjobb :D)
Men det ger mig väldigt mycket och jag har märkt att det kan få mig på mycket bättre humör när jag är lite nere. Sedan sitter jag och pusslar ihop mina egna avelshästar med "dröm" kombinationerna eller letar upp hästar med "rätt" linjer i kombination som är till salu.

Men jag är fortfarande lika glad och stolt över det jag ser när jag blickar ut i hagarna!

:confused:Till Wrangler; tycker du verkar vara en jätteduktig tjej, många järn i elden, eget föret, avel, osv. Vet också att det krävs mer då för att få det gå runt, o att samtidigt då dras med sjukdom, och otur med hästarna är inte lätt, du ska se att det vänder, nästa år får du fram en sån där som sopar banorna med dom andra, lycka till:)

Till Gutenviks; Alltid jobbigt att ta ett sånt beslut, se den tid ni hade som positivt, man måste få må dåligt, innan det vänder, glömmer gör man aldrig, men det blir lättare.

Till Gerd; Du kommer ju kunna hälsa på honom, hålla mailkont med foderv, det blir säkert jättebra:)

Själv går jag som på nålar o väntar på min OP, den 1a okt, har inte kunna rida el " buonda" alls med min nya häst, pga cystor i magen. Eft OP är det 1mån konvalec innan jag kan börja rida o träna igen.
Sen saknar jag mitt gamla sto något så fruktansvärt, sålde henne till en som jag trodde var helrätt för henne, 3mån eft hade hon anonnserat ut henne för nästan det dubbla hon köpte henne för.

Underbar ide`:love:

Hur hittar man motivation och ork för att rida och motionera sin häst? Att bara ta sej till stallet dvs gå över gårdsplanen känns oändligt långt. Det är så tråkigt att vara själv i stallet.

Det här var verkligen en behövlig tråd. Bra tänkt wranglan..:D De sista 2 åren har varit både toppar och dalar, men det har vänt så fort åt alla håll,fortare än vad det brukar göra... Man hinner liksom inte med alla gånger. Men solen gömmer sig där bakom ändå, och nästa år blickar jag framåt med stor nyfikenhet och jag hoppas många med mig kommer göra det samma. ;)

När allt kör ihop sig med både familjeliv och djur överhuvudtaget. Då är det inte lätt, men det kommer en dag då man kan blicka tillbaka på det hela och respektera det som har hänt, istället för att fördöma eller anklaga sig själv och andra.

Jag har en champinon pokal här hemma med texten "Ny dag, Nytt ljus, Nytt hopp" och det sammanfattar rätt mycket tycker jag. Fast en del dagar kan vara svarta som tjära ibland, men hur skulle livet annars vara, utan nyanser skulle det bli rätt blekt, heller vad tycker ni?

Mitt sto som jag köpte för över 2 år sedan nu :eek: tiden går fort.... har haft en del bekymmer fram och tillbaka, men nu äntligen då vi rotat fram problemet, så har saker och ting fallit på plats, och hon är smidigare, och lyckligare än på länge. :) Jag har varit så nära att ge upp, men skam den som ger sig tydligen. Går man ifrån situationen en stund och ser på den med andra ögon för en stund så är det lättare att lösa problemet. Så gjorde jag denna gång. En time out helt enkelt. Och det lönade sig tydligen:grin:

Dock vet jag inte om det kommer bli några tävlingar för min del på hästryggen nästa säsong (och det är inte för att hon inte är fräsch), men ett vet jag, och det är att jag i alla fall kommer stå bredvid och jobba med mitt stora intresse (förutom hästen i sig själv). Därför kanske det inte blir något tävlande, för hur skulle jag hinna med både och??:angel:

Så sluta deppa och börja steppa med er. Det blir bättre, jag lovar!!

Kram på er från oss!

Vad är det för häst? Vad var problemet innan och vad har han för skada?
Han kanske fortfarande är din drömhäst? Om du ger honom tid att bli frisk och du kan få lite bra hjälp med honom sedan?

Vad är 18-åringen för en häst? Inget du kan sälja?

Kanske är han fortfarande min drömhäst, jag får se till våren.

Den gamla ska bo här tills hon åker till hästhimlen, henne säljer jag aldrig (travare som haft fång).

I detta fall kan jag ge dig lite pepp i form av att jag kan garantera dig att din avgudade lilla häst kommer få det jättebra! Jag är kompis med den nya fodervärden, och det är hos min syster han kommer att stå uppstallad :) Han kommer få en fölboxsstor box i ett luftigt ljust stall, massor av hästkompisar och stooora hagar.

Det är aldrig kul att bli av med en häst, men det kommer nya som sätter hovavtryck i hjärtat.

jo jag vet att han kommer få det jätte bra:bump:
känns vekligen som att jag hittade rätt person till honom..

Jag håller med om det!
Jag har enligt många "drömmen" som blev sann. Underbara hästar, vi har möjlighet till eget hö, egna hagar, eget stall osv..
Men ensam ska man gå till dom, ensam ska man rida, ensam ska man vara med sina framgångar och motgångar...

Men visst är dom underbara och ger SÅ mycket energi när man väl ger sig hän och iförrgår när vi var ute var det mitt favoritväder.
Klar höstdag med värmande solsken och löven låg som ett guldtäcke som skimrade när vi galopperade igenom dom!

Det är ju sånna dagar vi lever för, eller?

Jag behöver verkligen lite (mycket) pepp inför SM nästa helg! Det känns inte alls som jag är redo, och jag är redan jättenervös....
Hur ska man veta om man är redo att rida SM, liksom?
:crazy:

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 393
Senast: zassoo
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 009
Kropp & Själ För er som följde min andra tråd där jag kände att jag behövde flytta närmre min familj, naturen, lugnare liv osv så blir det här en...
Svar
11
· Visningar
1 918
Senast: Aliche
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 581
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka