• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sirisiri
  • Startdatum Startdatum
S

Sirisiri

Jag skulle vilja ha lite information om Pepe. Jag funderar på att köpa en häst efter honom och vill därför veta allt, även hur hans avkommor blir.

Nä, en annan... :crazy: Nu när jag äntligen fått pli på min knäppgök börjar ridläraren misstänka att han har ont någonstans... :( Skulle det vara därför han krånglade förut är det ju tråkigt. Men med tanke på omständigheterna tror jag ändå att det var testning. Jag har tränat regelbundet ända sen vi hade kampen och fortfarande är det så gott som omöjligt att rida honom i form mer än något varv i taget. (Även när tränaren rider) Han ska kollas upp på Strömsholm på torsdag, men jag har redan börjat se mig om efter en ny. Det känns hårt eftersom han blev en helt annan häst. Tycker om honom ju... (Trots att han hoppar över diket och ut på åkern med medryttaren, bara för att jävlas! :D)

Pepe var en i en skara av framgångsrika helsyskon. Just nu minns jag bara Jojo som reds av Eric Lette. Han själv tävlade upp till msv åtminstone.

hästen på min användarbild är efter Pepe.
Ett sto f -91, 158 mkh.
Duktig på att hoppa, men skadade sig för nga år sedan. Så nu är det bara dressyr.
Väldigt trevlig att ha att göra med, men kan i bland vara lite barnslig och okoncentrerad vid uteritt och även i bland vid träning. Händer det saker runt om kring är det klart mycket roligare att titta på... :smirk:

Hade ett barnbarn till pepe. :love: Ett skimmelsto e Cheval Zansibar-Pepe-Rote Boldt. 156 debuterat 130 hoppning nu och går även bra i fälttävlan. Trevlig att ha att göra med men gillar inte dressyr. Både hon och hennes mamma är lågställda med breda låga mankar, det kom från Pepe fick jag höra när hon visades på 4 årskvaliten.

Liknande trådar

Hundhälsa Någon som har erfarenhet av hund som har fått butorfanol? Min 13-åriga whippet fick butorfanol för ultraljud av livmodern. Inför och...
Svar
7
· Visningar
688
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 450
Senast: ildiko
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 899
Senast: Lea88
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar