Pensionsförsäkring som man fortfarande drar till.

Otherside

Trådstartare
Hm, märklig rubrik men...

Min bank är smått hopplös att få svar från så medan jag (o)tåligt väntar slänger jag in en fråga här:
Min privata pensionsförsäkring har precis börjat betalas ut, jag valde 5 års utbetalningstid. Jag har fått utbetalningar i 2 månader nu. Men banken drar fortfarande samma summa som tidigare, varje månad, TILL pensionsförsäkringen. Ska jag verkligen fortsätta betala in till en försäkring som börjat betalas ut? Det känns bakvänt.
 
Lite efterforskningar så såg jag att det rör sig om ett sk Efterlevandekapital, en summa som min familj får om jag trillar av pinn före 67! Den tror jag att jag har kvar :-)

(Vore ju bra med lite bättre koll på saker...! :angel: )
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 842
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 270
Senast: Petruska
·
Relationer Rubriken känns så fel, men samtidigt oerhört rätt.. Det här är ingen "buhu det är så synd om mig"-tråd, utan mer en chans för mig att få...
Svar
9
· Visningar
3 661
Senast: Red_Chili
·
Hästmänniskan Jag blir galen på dessa pengar så nu känner jag att jag måste få fråga er hur ni löser det! :crazy: I våras sålde jag fjordan och...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 988
Senast: M-Meduza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp