Pensionärsvovve!

morris

Trådstartare
De kära farföräldrarna har utökat familjen med en vovve, en jackrussellvalp (helt bedårande söt! :love: )
Det hela verkar gå mycket bra, farföräldrarna är hundvana sedan många år tillbaka och mycket plikttrogna, men jag skulle iaf gärna vilja höra lite kommentarer till detta! (Inte för att jag kan påverka nåt, utan bara av egen nyfikenhet.)

Vad tycker ni om detta? Är jack russell ett bra val? Varför/varför inte? Vad tycks om att hunden blir sällskapshund? Synpunkter över huvud taget!

Sv: Pensionärsvovve!

Vad roligt för dom!!
Nu vet ju inte jag hur aktiva dina farföräldrar är, risken finns ju att den blir undrerstimulerad som enbart sällskapshund. Dom är ju som bekant ganska krävande med hjärnstimulans och så!!
Hoppas det går bra!!!!!

Så kul för dem! Det går nog bra. Men det gäller att se till att valpen, och så småningom även när den är unghund och vuxen, får lite hjärngympa också. Tid och sällskap får den nog så det räcker och blir över. :D

De J.R jag känner till fungerar bra som sällskapshundar, men de kräver ju också viss motion och hjärngympa dagligen. Men annars är de snälla, trevliga och väluppfostrade.

Ps. Tipsa dem om kurserna som arrangeras för äldre/pensionärer som skaffat hund. De är både nyttigt och så hittar de kanske nya promenadkompisar.

Vad kul med så positiva reaktioner!

Jag tror inte att det är någon risk att den blir understimulerad, han får leta efter gömda saker, gå ut på många småpromenader och tränas i vardagslydnad...

Det sägs att han är ganska envis, så ihärdig grundträning i lydnad är nog ett måste :D

Vad gäller kurser så ligger det tyvärr inte för farföräldrarna... Synd men sant.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 382
Senast: Enya
·
Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 975
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar