Pendla 4 mil? Köpa stuga? Obeslutsam!

ylvali2

Trådstartare
Måste älta lite igen... Hur jobbigt är det att pendla 4 mil enkel resa? Väg 272, ifall någon undrar. Är det galet att köpa en liten stuga? :nailbiting: Är det galnare att bo kvar på ett ställe där jag vantrivs så att jag drar mig för att gå in överhuvudtaget?
Visa Bukefalister, råd mig!
 
Sv: Pendla 4 mil? Köpa stuga? Obeslutsam!

Det tycker jag lite beror på var stugan ligger och var pendlingmålet är. 272an är ingen jättekul väg, men mellan Uppsala och förbi Agersta är den helt ok, bättre än 288an iaf. Men mycket tycker jag avgörs av var i stan du ska som sagt.
 
Sv: Pendla 4 mil? Köpa stuga? Obeslutsam!

Ska, olämpligt nog, till södra änden av Uppsala. Alla stugor söder om stan verkar ha ett annat prisläge :meh:
 
Sv: Pendla 4 mil? Köpa stuga? Obeslutsam!

Vi är olika. Jag störs inte av att pendla. Tycker tvärtom att det är skönt att kunna avsluta jobbet ordentligt i huvudet. Enda nackdelen är väl att det kostar.

Fyra mil är ingenting tycker jag. Just nu pendlar jag sju mil enkel resa.

Det var många år sedan jag åkte 272 så den kan jag inte uttala mig om.:)
 
Sv: Pendla 4 mil? Köpa stuga? Obeslutsam!

4 mil är ingenting! Väg fördelen med att bo nära jobbet med nackdelen med att inte trivas hemma, och sedan nackdelen med att ha lite längre till jobbet mot att må bra hemma - vilket väger spontant tyngst?

Jag skulle ha flyttat! :D
 
Sv: Pendla 4 mil? Köpa stuga? Obeslutsam!

Åh, jag hoppades att du skulle dyka upp. Förnuftig, tant och har köpt stuga :D Känns genast bättre!

Och där kom en till positiv människa! Tack!
 
Sv: Pendla 4 mil? Köpa stuga? Obeslutsam!

4 mil är ju ingenting alls att pendla, så köp du din stuga och trivs hemma!
 
Sv: Pendla 4 mil? Köpa stuga? Obeslutsam!

Men södra delen, då kan du ju åka över Flogsta/Eriksberg :) Provkör vägen och se? Om du flyttar så känner jag en som har stall längs vägen ;)
 
Sv: Pendla 4 mil? Köpa stuga? Obeslutsam!

Jag pendlar tre mil till stallet nu och det funkar fint. Har pendlat 272:an till stallet tidigare, dock ej 4 mil. 90-väg bra långt och den är i fint skick. Tristaste biten är ju genom stan, men det är bara att acceptera.

Köp! Och bjud mig på inflyttningsfest!
 
Sv: Pendla 4 mil? Köpa stuga? Obeslutsam!

Jag tycker inte att det är speciellt jobbigt alls, periodvis kan det kännas lite drygt men överlag helt okej, just nu pendlar jag 6 mil enkelväg.
Jag tycker även att det låter skitsmart att köpa en stuga och bo där man trivs.
Det skulle jag också ha gjort om jag hade haft möjlighet.
 
Sv: Pendla 4 mil? Köpa stuga? Obeslutsam!

Äh, det var länge sen vi hade en Uppsala-buketräff, du får ha en inflyttningsfest så löser det sig ;)
 
Sv: Pendla 4 mil? Köpa stuga? Obeslutsam!

Måste älta lite igen... Hur jobbigt är det att pendla 4 mil enkel resa?
Verkar inte så jobbigt, har många på mitt jobb som pendlar den biten och mer därtill.

Är det galet att köpa en liten stuga?
Nej, det vore väl mysigt! Hade jag nog gjort om jag var singel.

Är det galnare att bo kvar på ett ställe där jag vantrivs så att jag drar mig för att gå in överhuvudtaget?
Ja, det är galet! En ska ju trivas hemma.
 
Sv: Pendla 4 mil? Köpa stuga? Obeslutsam!

Det beror väl på hur lång tid det tar att köra?

Jag har ingen koll på just den vägen..

Jag pendlar 2 mil (enkel resa) till skolan, det tar ca 20 min. Är inga problem alls.
I sommar och i höst kommer jag pendla typ 3,5 mil enkel resa, tar ca 30 minuter att köra. Det ser jag inte som något problem heller.

Jag skulle inte vilja spendera flera timmar i bilen till och från jobb men 1-1,5 timma tur och retur känns inte så farligt så länge man trivs både hemma och på jobbet :)
 
Sv: Pendla 4 mil? Köpa stuga? Obeslutsam!

Jag tycker 4 mil's pendlande känns som ett rel. vanligt avstånd och det är väl väldigt många som ligger och pendlar 4-6 mil. Jag håller med flera i tråden som säger, köp.

Själv pendlar jag 11 mil enkel resa, dvs 22 mil dagligen och det är periodvis väldigt drygt men har nog kommit över tröskeln där man blir stressad över att fastna i köer osv osv och försöker se det som en avslappnande stund på morgonen/kvällen. Bra trallvänlig musik och lite kaffe i en termosmugg gör susen för mig. :)
 
Sv: Pendla 4 mil? Köpa stuga? Obeslutsam!

Jag har också långt till jobbet, 10 mil enkel resa. Men på morgonen tycker jag nästan det är skönt, äter min frukost, bra radio och lite te. På eftermiddagen är det värre trafik, men jag käkar mellanmål, passar på att ringa telefonsamtal jag inte hunnit under dagen och lite så.

Men jag trivs väldigt bra med att bo där jag gör och gjorde ett medvetet val när vi flyttade tillbaka från att bott 10 min med cykel från jobbet.
 
Sv: Pendla 4 mil? Köpa stuga? Obeslutsam!

Det tycker jag lite beror på var stugan ligger och var pendlingmålet är. 272an är ingen jättekul väg, men mellan Uppsala och förbi Agersta är den helt ok, bättre än 288an iaf. Men mycket tycker jag avgörs av var i stan du ska som sagt.
272:an är väl helt OK och inte så våldsamt trafikerad. :)
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 952
Senast: kma
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 129
Senast: QueenLilith
·
Relationer Jag har kommit till ett väldigt jobbigt vägskäl och skulle behöa alla tips och råd som jag kan få. Gärna lite pepp och stöd också. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 409
Senast: hastflicka
·
Hemmet Behöver ventilera lite och gärna få synpunkter, inte den bästa rubriken, men men, och ursäkta för ev rörigt inlägg. Såhär är det. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp