Pelargoner som inte får knoppar?

bettysmatte

Trådstartare
Har "övervintrat" två stycken pelargoner i en mörk garderob. När jag tog fram dem (i feb/mars, tror jag det kan ha varit) klippte jag ner dem rejält och de började rättså snart växa och få en massa nya blad. Men det kommer ju inga knoppar - hur länge ska det dröja? För det kommer väl?

Sv: Pelargoner som inte får knoppar?

Man kan behöva stressa pelagonen lite för att den ska sätta knopp, så länge den stortrivs och har det bra så passar den på att växa så mycket den bara kan. Det brukar räcka med att torka ut den lite, inte så att den vissnar men så den är rejält torr ett par dagar. (Det finns en andledning till att mina pelagoner blommar som galningar hemma hos mig medans andra växter dör :angel:)

Sv: Pelargoner som inte får knoppar?

Jag klippte ner pelargonerna på jobbet i februari. Nu börjar det komma knoppar så det tar sin lilla tid. De mår bra av att få torka ut innan man vattnar dom. Det är väl därför de överlever på mitt jobb.;)

De kommer säkert att blomma fint hela sommaren sen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 794
Senast: Jahaja
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 333
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 199
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
1 018
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka