Status
Stängd för vidare inlägg.

Kattennizze

Trådstartare
Finns säkert flera sådana här trådar, men hittade ingen när jag sökte! Jag och min man har försökt få barn i flera år, men inte lyckats. Jag har PCO(S) och få menstruationer. Jag känner mig så förtvivlad, jag har ätit pergotime men det har inte lyckats. Jag tror faktiskt inte att jag hade riktig ägglossning då ens, det gjorde inte lika ont som det gör i vanliga fall. Usch, jag börjar känna att tiden rinner ut, jag är 33 år nu och fyller 34 i sommar. Vi står på kö för IVF, MEN jag väger för mycket såklart. Jag har ett BMI på 32 och jag måste ner till 28, just nu äter jag metformin för att öka ägglossningen och få hjälp att gå ned i vikt, som jag faktiskt har gjort och som jag så nöjd med. Kände mig bara deppig och ville skriva av mig och vill gärna få höra era erfarenheter!
 
Sv: Pco

Jag har flera vänner (och läkarkollegor) med PCO som blivit gravida. Antingen spontant eller efter en period med P-piller som liksom reglerar ned PCO:n, eller med pergo.

Så det är inte omöjligt ! Bara lite svårare att veta när man har ägglossning så det underlättar om man har en sexig partner så man håller ångan uppe alla veckor :p

Förresten gjorde jag IVF (ICSI) med BMI på 30 och var 38 år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 037
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 375
Senast: Murphy
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 325
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
3 071
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp