Pay & Cross tråden

sita

Trådstartare
Tänkte att vi kunde tipsa om P & C lite varstans i Sverige här i denna tråden.
De jag känner till är:

5/4 Skönabäck, Skurup
30/4 Gärds
8/5 Skönabäck, Skurup

Dessa tre är i Anna Hassös regi så anmälan går till henne via mail

Fyll på med info om andra P & C så vi får fart på FT Sverige 2010!!:bump:

Sv: Pay & Cross tråden

I Julita hos Mathias Gustafsson, stallnilslund.se
23/5, 26/5, 17/6, 23/6

I Enköping, nynasgard.se
10/5, 5/6, 1/7

*kl*

Alla som svarat och tänkt svara. Hade ni inte kunnat lägga till typ närmsta stad eller landskap oxå? Jag är helt ute och har ingen större koll på namnen/ställena ni räknar upp. Google is your friend, men ett ord till hade besparat iaf mig en maaaassa googlande om ni tänkt fortsätta så här :D :bow:

Julita ligger strax norr om Katrineholm i Södermanland.

Enköping ligger 7 mil väster om Stockholm i Uppland.

Jattekul att Mantorp ska ha det. Nu vet jag inte om jag kan åka på den eftersom min pålle är 5 år och aldrig varit på terrängbana innan, så vi skulle väl mest skämma ut oss. Men jättekul! Verkligen.

Mantorp 17 o 18 April. Mer info kommer på Mantorpsryttarnas hemsida.

Åh vad roligt. Perfekt för oss ju, som hade tänkt debutera på er vanliga FT. Är ju ett utmärkt tillfälle att få prova på innan första riktiga starten.

hos Staffan Lidbeck 5/4
hos Niklas Lindbäck 7/4

För er som ska till Staffan's P&C på Måndag och är förundrade över att det inte finns någon vägbeskrivning:

GPS: (UPA:devil:)
N55° 48.806'
E13° 28.427'

Ligger längs E22 vid Rolsberga
Från Malmöhållet:
Omedelbart efter "Sko-stallet" på vänster sida.
Sväng in vänster vid Lysia (lamp o trädgårdskonstafär)
Runda Lysia och följ vägen ca 500m -ta till vänster. Banan är vid slutet av vägen.

Från Kristianstadshållet:
Ta höger in mot Lysia ca 100m FÖRE "Sko-stallet"

Staffan o Lisa har byggt en fin bana med vattenhinder, stockar, oxrar, häckar, bankar i flera våningar, Trakhener, Sunken, Coffin med mera.

/Max

*delvis KL*

smyge rin på fälttävlandsforumet åter en gång.
detdär med pay and cross låter ju liite spännande och lite mer som lagom mål för året.. (inte för att banhopp o dressyr är vårt problem men för o slippa press och alltihopa). men om man tar t.ex. mantorp, de har ju 70 o 90 på lördagen 8antar det är för ponnyer) och 90-1m-110 e(eller ngt) på sön.. finns det ingen möjlighet att ngn klubb godkänner att man med storhäst startar en 70??
för det är väl ändå inte en tävling? och då kunde de väl släppa kraven på tävlingsklasshöjd??

Mvh//Joanna -förr hopp och fälttävlandsryttare, men sadlat om och småleker i skogen här hemma och drömme rom att komma ut för att "leka2 lite på fälttävlandsbanan, MEN en 90klass skulle nog vara självmordsförsök på mig och min spanjor då han är höjdrädd :cool:

+ att medryttis och ponnyn nog skulle tagg apå att vara med och om vi åker vill vi nog gärna åka samtidigt..

en fråga till, brukar banker/nerhopp vara med redan på pay and cross? hur stort skulle det vara på t.ex. en 70?

Jag tror faktiskt att det är ok att starta även ridhäst i Mantorps 70 cm. Men du kan ju alltid ringa och fråga:)

Det kan nog vara någon liten bank med men det lär inte vara särskilt högt utan på "ponnyhinder".

*åhh ska genast maila*

tror ni förresten att man får rida ponny om man är överåreig? har en lit eoruterad pigg o starkl men duktig ponny, dock för litestark för "liten" ryttare utan tränas/utbildas av mig och medryttis.. vore ju superkul!!! :bump:

Skulle åka till Mantorp men det får läggas ner till förmån för att 3-åringen ska få löshoppa den helgen.

Vi kör på att starta deb i Tranemo utan att träna innan som första tävling, spännande och bra :angel: Sen får han gå upp i lättklass till Trossnäs (istället för att träna innan och starta lätt första tävlingen). Så bra med träningsmöjligheter är det häromkring.

*delvis KL*
en fråga till, brukar banker/nerhopp vara med redan på pay and cross? hur stort skulle det vara på t.ex. en 70?

I Mantorp kommer vi inte att ha nån bank eller nedhopp den här gången.
Funkar det bra kanske det blir nåt sånt i framtiden.

Men hur långt har du till Örebro då? Det kommer troligtvis att bli en träning den 17 april där. Håll utkik på distriktets hemsida :)

Tack för det svaret!!! låter underbart! (personligen älskar jag banker men dock ej min häst som inte förstår att man kan ta ett litet steg eller skutt ner utan kaster sig uppåt framår och gör kullerbytta... :devil:) andra hinder klartar han bra numera :)

//J- som letar ngn som kan köra och isåfall kommer med två.

Men hur långt har du till Örebro då? Det kommer troligtvis att bli en träning den 17 april där. Håll utkik på distriktets hemsida :)

Vilken bana? Jag bor i Kristinehamn så har knappa timmen till Örebro, kommer som ett skott om det blir något! :D

Hittade infot, kunde ju inte bli mer perfekt.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka