"Påvisa" referenser?

Equilina

Trådstartare
Jag ska försöka få igång min inridningsverksamhet ordentligt under våren och börja annonsera nu snart.

Men...

Jag har flera goda referenser, men hur "påvisar" jag dem för kunderna? Räcker det att jag har det skriftligt att visa för dem? Kan tänka mig att flera vill se referenserna innan man lämnar hästen (så klart), hur löser man detta? De som lämnat referenserna vill helst slippa bli uppringda stup i kvarten, men det är kanske bästa alternativet?

Hur har ni gjort?

Tips?

:bow::bow:

Sv: "Påvisa" referenser?

När jag kollar refernser vill jag gärna själv prata med en som lämnar den. Oftast blir det då per telefon. Men jag vill kunna ställa frågor och få svar så att säga.

Det normala är väl att man ringer de tänkta referenserna och frågar om man får sätta upp deras namn och tel nr på ref listan. Avböjer de då att bli uppringda så är det ju inte någon användbar ref.

Hade jag varit en nöjd kund så hade jag gärna ställt upp och berättat för ev nya kunder, vilka tråkbollar som inte vill bli uppringda, SÅ betungande är det ju inte!

Jag har både skriftliga referenser samt telefonnr till mina referenser, & naturligtvis deras tillstånd att kontakta dem.

Svarar båda:

Det verkar som att bästa alternativet är att ge ut nummer... De har iof inte sagt något själva, men är väldigt "upptagna" personer och jag känner det själv som att jag ofta stör när jag ringer (då är ena referensen min nuvarande chef) men det är kanske bara som jag är... Därför ville jag liksom bespara dem 20 pers som ringer och frågar om mig. Å andra sidan säger de nej om de inte vill, annars får de ju skylla sig själva! :D

Jag tycker at du ska göra en hemsida som kan ligga ute på nätet. Eftersom det är en fin anläggning så bör du visa lite trevliga bilder eftersom de ska känna att deras häst ska "bo" där ett tag.
På sidan kan du sätta ut citat från dina referenser om det de har att säga om dig. Ett enkelt sätt att förmedla. Vill de sedan veta ännu mer kan de kontakta dig och senare ev en referens. Men det är ju nu i början det är viktigt- sedan kommer det rulla på med mun till mun...

Jag instämmer, en välutformad hemsida med bra information och gärna lite trevliga bilder som visar omgivningarna, vad det kan innebära med de tjänster som erbjuds osv. är ett bra sätt att marknadsföra sig på.

Min erfarenhet är att det är ytterst få som bryr sig om att kolla referenser- man undrar om de tänker på hästen öht eller gladeligen skicker den vartsomhelst.

/Migo
med flera referenser men aldrig nån som brytt sig om att få kontakta dem.

Ja, en hemsida tänker jag skaffa, problemet är att jag inte har flyttat in än = har inga bilder därifrån. Men får la bara använda bilder på mig själv så länge! :angel:

Det är faktiskt den uppfattningen jag har också... Personligen hade jag hellre åkt ut till den tilltänkta ryttare/gården och kollat läget och ridningen än pratat med en helt främmande människa på telefon.
Men någon kanske vill ha referenser. ;)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Snart är det vår, och med våren kommer gräsklippningen igång. Vi hade en robot förra året, men den orkade inte med hela gräsmattan. Vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 239
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 410
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 413
Senast: WSLPZF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama