Patrice (SWB) 719

Klippan

Trådstartare
Är det möjligtvis någon som har några bilder och info om honom. Har försökt att leta på nätet men har inte hittat så mycket om honom. :confused:

Sv: Patrice (SWB) 719

Patrice vann sitt bruksprov med de högsta dressyr/extriörspoängen på den tiden .

Jag har sett endel avkommor efter honom , och jag gillar dom och har även haft några själv .

Valpen som är på min Avater är efter De la gardie -Patrice ;)

Tycker att det är synd att han sänkts till c och tror att det var en undervärderad hingst .

Mia

Vad kul! :) Jag gillar dom också. Har själv ett sto e Patrice-Sombrero, och hon är jättetrevlig. Ska betäcka henne till våren så det är därför jag efterforskar lite.

Har en kompis som betäckte sitt sto e Parice bedömd med 39 poäng med Bocelli och fick ett jättefnt hingstföl . Brun stjärn med snopp, Fyra vita,högrest långbent och med fina rörelser .

Mia

Tror också att han tillhör de undervärderade som inte fick rätt ston.

Han är absolut inte ensam om det. Just Patrice verkade i en brytningstid. Man var på väg bort från den gamla halvblodstypen till en mer internationell sporthäst och man övergick från naturlig betäckning till att allt mer använda semin. Enligt blup stod aldrig Patrice på semin och det ihop med att han ansågs ha en mindre intressant stam bidrog antagligen till vilka ston han fick.

Han är absolut inte ensam om det. Just Patrice verkade i en brytningstid. Man var på väg bort från den gamla halvblodstypen till en mer internationell sporthäst och man övergick från naturlig betäckning till att allt mer använda semin. Enligt blup stod aldrig Patrice på semin och det ihop med att han ansågs ha en mindre intressant stam bidrog antagligen till vilka ston han fick.
Patrice stog ju några år i Torsås, såg honom där, en mkt snäll och okomplicerad hingst att betäcka med.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979
Trädgård & Växter Jag har tillgång till mängder av jättefina vinterpäron., vet dock inte vad sorten heter. Men vad gör man med dem? Hur förvarar man dem...
Svar
0
· Visningar
294
Senast: Nebraska
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka