Patologiska tillstånd i kotled m.m.

Hrannar

Trådstartare
Jag skulle vilja ha hjälp med lite mer info om just patologiska tillstånd i kotleden( sjukdoms tillstånd) samt utredningar kring kotleden....vet ni några bra sidor så länka gärna:)

Sv: Patologiska tillstånd i kotled m.m.

Din fråga är lite för bred, att redogöra för alla tänkbara sjukdomar i kotleden tar lite för lång tid för ett sånt här forum. Det finns en hel del veterinärmedicinsk litteratur och forskningsrapporter som du kan söka vidare i. Prova på SLU t ex. Om du vill veta något specifikt så fråga igen så ska jag försöka hjälpa till. Rent allmänt när man försöker tränga in i sjukdomar och skador så är det en bra idé att sätta sig in i anatomin i området, hur leden är uppbyggd och vad dess olika strukturer heter på latin eftersom det är de latinska namnen som används i litteraturen. Lycka till.

Liknande trådar

Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
583
Senast: Freazer
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 741
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 833
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 077
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London