pumaconcolor

Trådstartare
Hur patetiskt är det:crazy:
Jag såg bitar av ett samtal med Vilks i morse där han talade om behovet av livvakter och han sa att han troligen skulle komma att ha en sådan sittandes bredvid sängen på ålderdomshemmet.

Min första tanke var jag vill ha en sådan också tänk vad skönt att slippa vara ensam.

Hur patetiskt är det:crazy:
Jag såg bitar av ett samtal med Vilks i morse där han talade om behovet av livvakter och han sa att han troligen skulle komma att ha en sådan sittandes bredvid sängen på ålderdomshemmet.

Min första tanke var jag vill ha en sådan också tänk vad skönt att slippa vara ensam.

Jag håller med. Privatliv och rörelsefrihet är totalt överskattat.

Joo, men istället för att rita en rondellhund kan du väl skaffa en hund istället?
Eller lånaen, man kommer ut och träffar folk.

Min första tanke var jag vill ha en sådan också tänk vad skönt att slippa vara ensam.[/QUOTE]

Bli politiker :idea: då får du säkert gå kurs i att inte tycka något om nåt - eller är det så att om man inte tycker något om nåt så BLIR man politiker :confused::devil:
:mad:
Politik är att vilja - sa en gång Palme.
Så är det. Det är viljan att göra något med och för världen och förändra den som driver oss som är politiker.

Och jag tycker en oherrans massa saker om en väldig massa. Precis som de flesta politiker jag känner.

Sluta förlöjliga vår demokrati.

I dessa tider av attentat och växande motsättningar är demokratiförakt det sista vi behöver. Inte ens som ironi eller skämt.

Jag är stolt över vår demokrati, vår yttrandefrihet och vår religionsfrihet.

:mad:
Politik är att vilja - sa en gång Palme.
Så är det. Det är viljan att göra något med och för världen och förändra den som driver oss som är politiker.

Och jag tycker en oherrans massa saker om en väldig massa. Precis som de flesta politiker jag känner.

Sluta förlöjliga vår demokrati.

I dessa tider av attentat och växande motsättningar är demokratiförakt det sista vi behöver. Inte ens som ironi eller skämt.

Jag är stolt över vår demokrati, vår yttrandefrihet och vår religionsfrihet.
Politik är att vilja...med andras resurser (oftast)

Vår demokrati är ett skraltigt byggnadsverk av olika nödlösningar.
Men, och det är det viktiga!
Det är våra nödlösningar och vårt byggnadsverk.
Sedan hör det ju till saken att det hittills inte framkommit några bättre lösningar än representativ demokrati för att styra ett land .

Ja. Om man t.ex uttrycker missaktning mot en sexuell läggning så är det brott (hets mot folkgrupp) som man kan bli inlåst för.
Det skulle vara intressant att se vilka i Sverige som fängslats för att ha provocerande åsikter.
Att folk blivit fängslade för förtal, personangrepp misshandel, mord etc i samband med, som de själva anser "försvarande av sunda värderingar" är ju inte detsamma . Så om du har en källa, hur många som de senaste 10 åren som fängslats i Sverige bara för sina åsikters skull vore det roligt att se ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 077
Senast: soom
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 062
Senast: malumbub
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 113
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 437
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar