T
tinystina
Min islänning, ett fyraårigt sto som jag haft sen maj har fått besvär med benen. Hon har vait stel på morgonen men bara några steg sen har hon lullat på bra. Hon står inne på nätterna något hon inte gjort innan jag fick henne, så jag har tänkt att det kan vara att hon inte är van att stå så still hela nätterna. Så i veckan sa stallägaren att det blivit värre så jag åkte ut dit igår morse för att kolla. Hon var jättestel och höger bakben låste sig, något som aldrig hänt innan. Hon verkar inte ha ont, för hon går omkring i hagen och så, men ibland hakar sig benet och hon lyfter hoven högre än de andra vissa steg för att sedan gå som vanligt. Det kan nog inte ha att göra med överansträngning för hon hade haft ett par vilodagar innan det blev värre.
Ringde till veterinär och han sa att det var patellaupphakning när jag beskrev vad som hänt och sa att man kan operera. Har tid för koll men vad ska jag göra till torsdag när vi ska dit?
Vad kostar en sån operation (hon är visserligen försäkrad, men ändå) Är den besvärlig (osäkert om det blir bra) och hur lång konvalescens är det? Man blir så lessen när ögonstenen råkar ut för något så tidigt i livet, när man precis fått henne....
Ringde till veterinär och han sa att det var patellaupphakning när jag beskrev vad som hänt och sa att man kan operera. Har tid för koll men vad ska jag göra till torsdag när vi ska dit?
Vad kostar en sån operation (hon är visserligen försäkrad, men ändå) Är den besvärlig (osäkert om det blir bra) och hur lång konvalescens är det? Man blir så lessen när ögonstenen råkar ut för något så tidigt i livet, när man precis fått henne....