passtaktig häst!

S

Snerra

Nu är det så att jag brukar
rida en ridskolahäst som är extremt passtaktig.
Och när jag säger extremt så menar jag EXTREMT passtaktig :p
Senast vi var ute och red så fick jag fyra-fem travsteg och samma i ren tölt och galopp. Hur ska jag göra för att få henne att
gå renare?
Hoppas jag får svar! :D

Sv: passtaktig häst!

Det bästa vore förståss att rida för en instruktör som kan avgöra vad som är huvudproblemet i just ert fall - det kan vara många olika saker! (Att hästen är väldigt stel, att den har ont, att det saknas framåtbjudning o s v, o s v...)

I väntan på instruktör skulle jag rida mycket i ojämn terräng för att lösgöra hästen.

aha okey....
Men hon är en femgångare och inte min häst
så jag kan nog inte göra så mycket
men tack endå! :D:D

Hihi jag vet vilke häst du menar och jag lovar hon är helt :love: bara hon vill!

Med henne så är det jätteviktigt att hon är ordentligt lösgjord och mjuk i handen, hon måste bära sig själv!

Det är iaf en bra början :)

haha, jo jag vet!
tack så mycket! :D:D

Ja har haft samma problem, fast min häst var inte passtaktig utan han ville bara tölta, men efter mycket slit så går de allt bra nu=) har löslongerat (kanske blir lite svårt för dig, eftersom de inte är din egen) även vara mycket lätt i sätet i traven och på volten hela tiden, och hålla ganska stadigt i ytter tygel så får hon upp sin balans för de är mest den som triskar, är inte så haj med passtaktig i tölt, men prova med att flytta henne i sidled i tölten luta dig mycket bakåt, och på volt, mycket böjningar så hon blir lös och fin, öppna och sluta funkar bra, öven bak-framdels vändingar=) så är de bara att kämpa på=) tog mig 3 år att få en helt ren trav:P

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
1 913
Senast: Bowman
·
Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
552
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 378
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd