Passivitetsövning

L

Luxus

Hur går det till?
När börjar man träna det? redan från valp?

Tacksam för tips

Sv: Passivitetsövning

Man går ut och sätter sig på någon lämplig plats och gör ingeting alls. Jag tycker man ska börja med tidigt så valpen lär sig att det inte alltid händer något och kan slappna av.

Tack för ditt svar
Lämplig plats, är det där det är mycket stohej eller hemma på gräsmattan?

Begär man att hunden ska ligga eller blir det senare i träningen?

Tack för ditt svar
Lämplig plats, är det där det är mycket stohej eller hemma på gräsmattan?

Begär man att hunden ska ligga eller blir det senare i träningen?

Överallt, närsomhelst, varsomhelst.. Det ska vara naturligt för valpen att kunna relaxa och ta det lungt oavsett vad som händer. Desto fler situationer desto bättre!

Börjar du begära saker blir det oftast inte så avslappnat för en liten valp, eller hur? Låt hunden nosa om den vill, ligga och sova, sitta bredvid dig.. Vad den känner sig bekväm med! viktigaste är att den är i rätt "mood", dvs lugn, trygg och avslappnad.

Lycka till!

Gilly

Tack för ditt svar!

Förmodar att jag börjar med att ha henne i koppel så att hon inte kan hitta på en massa bus?

Kommer att börja på valpkurs i morgon, tror ni att det är något som dom tar upp där?

Liknande trådar

Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat...
2
Svar
20
· Visningar
1 966
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 272
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
878
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 032
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna